Po nedávnom mediálnom výskume, ktorý zaznamenal naozaj tragický prepad pozeranosti televízie u mladých ľudí vo veku od 20 – 35 rokov a to až o 35% za posledné tri roky, by mala byť každá značka na pozore. Všetci títo ľudia totiž odišli od telky do onlinu, a tým sa mení aj tradičný model ovplyvňovania nákupného správania a komunikovania produktov.
Týmto sa otvára aj nová éra pre automobilky a ich predajcov, ktorí už z časti pochopili význam onlinu v súčasnom predaji a plynule naň prechádzajú. Po novej štúdii Facebooku a jeho analytických partnerov, by mali prechádzať ešte rýchlejšie. A teraz sa podržte. Až 60% z ľudí, ktorí sa chystajú kúpiť auto, priemerne strávi aspoň 6 mesiacov hľadaním ideálneho auta pred tým ako ho kúpia. A hádajte, kde toto auto hľadajú? Samozrejme, že na internete a najmä na mobiloch. Táto skutočnosť dáva automobilovým brandom novú príležitosť spojiť sa s ich budúcimi zákazníkmi práve v tomto priestore.
Existuje veľa momentov, ktoré sa udejú pred tým ako sa nákupca vozidla stane jeho majiteľom. Od vlastného prieskumu, cez pýtanie sa priateľov a rodiny až po návštevu predajne a absolvovanie skúšobnej jazdy. Nezáleží na tom, ako veľa človek študuje a konzultuje autá. Kúpa nového vozidla je vždy komplexný proces. Aby sme pomohli automobilovým značkám lepšie porozumieť ľuďom, ktorí sa o autá zaujímajú na internete a spojiť ich s nimi, pozrieme sa na nedávny výskum Facebooku a Ipsos Media CT, ktorý hovorí o tom ako sa evolučne zmenil proces kúpy auta.
Komplikovaný nákupný cyklus
Bežný záujemca priemerne zvažuje 2 až 3 typy vozidiel. Ako napríklad kompaktné, SUV alebo stredne veľký sedan. Ďalej si vyselektuje 5 značiek, medzi ktorými sa rozhoduje. Ako sme už povedali na začiatku, minimálne 60% z týchto záujemcov strávi okolo 6 mesiacov zháňaním informácií a recenzií, aby nakoniec urobili svoje rozhodnutie. Okrem ceny, sa najviac zaujímajú o typ vozidla, veľkosť, typ pohonnej látky, značka a vybavenie. V nasledujúcom grafe sú znázornené tieto elementy v časovej a dôsledkovej závislosti.
Príležitosť v digitálnej diere na trhu
Posledný mesiac pred tým, ako sa záujemca rozhodne auto kúpiť, má jasno vo všetkých vlastnostiach, ktoré by malo mať. Až 59% z týchto kupcov má zúžený výber na jedno až dve značky auta. Tento posledný mesiac je práve ten, kedy sú títo ľudia najviac vystavení online reklame, či už z dôvodu remarketingu a najmä kvôli tomu, že si ju všímajú zo všetkého najviac. Toto signalizuje príležitosť pre marketérov, ako ich posledný krát zasiahnuť a ovplyvniť ich nákupné rozhodovanie pred ich posledným krokom, ktorým je nákup.
Graf dole ukazuje mieru vystavenia kupujúceho kanálom reklamy v časovom horizonte.
Posun reklamy k mobile-first
Ľudia stále častejšie hľadajú a študujú vozidlá na mobilných zariadeniach. A tento trend bude v budúcnosti len rásť. Okolo 27% ľudí sa hlási k tomu, že autá najviac hľadajú na mobile. V ostatných kľúčových segmentoch spotrebiteľov je tento údaj ešte vyšší. V takzvanej generácii milénia (18-34) je mobilný podiel až na úrovni 45%.
Mobilní zákazníci sa však trápia. Viac ako 7 z 10-tich mobile-first zákazníkov reportuje pocit zahltenosti všetkými dostupnými informáciami a neprehladnosť ponuky. Je pre nich až 3x viac ťažšie nájsť informácie o autách na mobiloch ako pre tých konzumentov, ktorí hľadajú na desktopoch. 65% mobilných zákazníkov sa preto bojí, že urobí zlé rozhodnutie. Tu majú automobilové značky obrovskú príležitosť začať pristupovať k mobile-first zákazníkom s užitočnými a prehľadnými informáciami najmä na mobilných zariadeniach.
Čo to znamená pre marketérov?
Oslovte ľudí v online ešte pred nákupným procesom: Najdôležitejší je posledný mesiac pred kúpou vozidla, pretože záujemca už má jasnú predstavu o tom, čo potrebuje. Vtedy je taktiež najviac ovplyvniteľný automobilovou online reklamou a vy to môžete využiť vo svoj prospech tak, že budete smerovať jeho pozornosť a úvahu práve na Vašu značku.
Buďte mobilný: Mobil je práve to zariadenie, kde sa nachádza Vaše publikum. To však bojuje s nedostatkom informácií a nie s práve mobile-first user-friendly prístupom. Nadizajnujte Vaše ponuky a akcie pre mobil a optimalizujte ich UX. Poskytujte jednoduché, ľahko stráviteľné a vysoko vizuálne atraktívne informácie.