Kremsa Digital

Chatbot a budúcnosť firemnej komunikácie

30.06.2017

Chatbot a budúcnosť firemnej komunikácie
Je možné poskytnúť zákazníkovi relevantné odpovede na otázky bez prítomnosti človeka na druhej strane? Áno, odpoveďou je chatbot.

Ak to pre vás znie ako sci-fi, verte, že dnes je to jeden z najrýchlejšie rastúcich a rozširujúcich sa trendov v komunikácii so zákazníkmi.

Chatbot je charakterizovaný ako počítačový program, ktorý sa snaží viesť inteligentnú konverzáciu s ľuďmi. Na koverzáciu s chatbotom sa väčšinou využíva audio alebo text. Takto zákazník namiesto vyhľadávania informácií na internete, môže interagovať s chatbotom, aby našiel to, čo potrebuje.

Chatboti sú spravidla naprogramovaní tak, aby dokázali zodpovedať jednoduché otázky a podať informácie o firme, produkte či prepdovedi počasia. V niektorých prípadoch je možné chatbotov kombinovať s ľuďmi, vďaka čomu dosiahneme vyššiu komplexnosť odpovedí. Veľkou výhodou, ktorá predurčuje úspešnú budúcnosť tohto nástroja je fakt, že chatbot sa neustále učí. Čím viac informácií z predchádzajúcich konverzácií nazbiera, tým efektívnejšie dokáže zodpovedať ďalšie otázky.

Prínos chatbota pre organizáciu

Pre vás, ako firmu pôsobiacu v konkurenčnom prostredí, je dôležité, aby ste pre zákazníka boli v online prostredí prístupný nonstop. Chatbot ponúka online asistenciu pre vašich zákazníkov pomocou využitia Facebook Messengeru, a zároveň mení spôsob interakcie s nimi. Pomáha vám vybudovať si emocionálne puto so zákazníkom, a keďže ide o inovatívny prístup, zabezpečujete si tak aj strategickú konkurenčnú výhodu.

Vytvorenie vlastného chatbota

Vlastného bota si dokážete vytvoriť aj z pohodlia kancelárie bez toho, aby ste museli ovládať kódovanie. Existuje hneď niekoľko nástrojov, ktoré vám výrazne uľahčia jeho vytvorenie. Medzi ne patria napríklad ChattyPeople, MOEKAY, Smooch, Botsify, Beep Boop, Facebook Messenger Platform a iné. Potrebujete sa len príhlásiť pomocu FB konta a môžete okamžite začať.

Pri vytváraní chatbota myslite na tieto dôležité body:

  1. Pomenujte ho originálne

Nezabúdajte na konkurenciu. Unikátne meno vášho bota vám pomôže vyčnievať z davu a zvýši pravdepodobnosť, že zákazníka okamžite zaujmete.

  1. Pomôžte zákazníkom začať

Narozdiel od web stránok, ktoré sú plné obrázkov a textu, pri zapnutí chatbota vidíte iba bielu plochu. Nastavte preto automatické možnosti, ktoré sa zobrazia okamžite po otvorení. Pomôžu zákazníkovi uľahčiť ďalšiu komunikáciu.

  1. Napodobnite prirodzený priebeh skutočnej konverzácie

Ak bude mať konverzácia prirodzený priebeh, bude pre zákazníkov jednoduchšie získavať odpovede na otázky.

  1. Vytvorte experta s jednoduchou terminológiou

Pamätajte, že váš bot je novou tvárou vašej firmy. Dajte si záležať na tom, aby dokázal zodpovedať otázky zákazníkov čo najpresnejšie a najstručnejšie, používaním krátkych viet bez gramatických chýb.

  1. Neodkrývajte všetky možnosti naraz

Cieľom vášho bota je vytvoriť prirodzenú konverzáciu so zákazníkom. Nezahlťte ho preto všetkými možnosťami, ktoré bot ponúka. Zákazníkovi dodajte postupne iba tie možnosti, ktoré sú preňho aktuálne a relevantné.

  1. Optimalizujte

Marketingové kanály jednoducho musia byť optimalizované. Udržujte chatbota stále optimalizovaného a pripraveného.

Chatbot je považovaný za jeden z trendov roku 2017 a predpokladá sa, že v budúcnosti bude jeho využiteľnosť rásť. Buďte teda inovatívny, zvážte jeho vytvorenie a držte sa o krok vpred.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia