Sviatočné obdobie je najväčšou nákupnou horúčkou roka. Práve preto odporúčame, aby ste sa na tento čas pripravili v dostatočnom predstihu a aj preto, aby ste z tohto kľúčového obdobia mohli profitovať. Keď ľudia nakupujú darčeky, dekorácie, jedlo, nápoje a kozmetické výrobky na oslavu Vianoc alebo Nového roka, príležitosť zvýšiť príjmy je obrovská.
Jedinečný kontext roku 2022 znamená, že inflácia a ceny sú oveľa vyššie ako minulý rok. Vyššie ceny darčekov a potravín povzbudzujú zákazníkov, aby začali nakupovať skôr, nech môžu najlepšie využiť zľavy a rozložiť si svoje výdavky na niekoľko mesiacov. Pre mnohých spotrebiteľov bude cena rozhodujúcim faktorom pri rozhodovaní o kúpe alebo nie. To znamená, že značky by mali využiť kľúčové predajné míľniky a zľavy, ako sú napríklad Black Friday.
Pozrime sa teda, čo môžu značky očakávať od sviatočnej nákupnej sezóny v roku 2022:
SKORÁ NÁKUPNÁ SEZÓNA
Až 40% nakupujúcich v EÚ minuloročné sviatočné nakupovanie prinútilo tento rok uvažovať o nákupe oveľa skôr. Tento trend dlhších nákupných období s menšími špičkami dopytu sa buduje už niekoľko rokov, a tak odporúčame naň nabehnúť aj tento rok.
Čo teda spraviť?
- Naplánujte si sviatočné akcie skôr ako za normálnych okolností.
- Vytvorte zaujímavý dizajn reklám, ktorý ponúka zvýšenie návštevnosti a online objednávok v čase mimo nákupnej horúčky/využite kreativitu v marketingu.
- Pridajte informácie o akciách, ponukách, vrátení tovaru, dodaní a ďalšie bežné otázky do záznamov o výrobkoch, miestnych stránok a firemných profilov Google jednotlivých obchodov = pomôžte vašim zákazníkom v tomto stresovom období.
- Využívajte najlepšie atribúty maloobchodu, aby zákazníci, ktorí hľadajú konkrétne možnosti služieb, typy platieb, ponuky a ďalšie, videli tieto informácie zobrazené na popredných miestach vo výsledkoch vyhľadávania = ušetríte zákazníkom čas a zľahčíte im nakupovanie.
- Využite referencie svojich spokojných zákazníkov.
VYUŽÍVANIE ZLIAV A BLACK FRIDAY VÍKENDOV
Aj keď sezóna sviatočných nákupov začína skôr, firmy by nemali tento nákupný deň zanedbať. Tzv. Black Friday je obdobie, ktoré sa najviac spája s výpredajovými zľavami a rastúcimi cenami, ktoré nútia nakupujúcich hľadať najlepšie ponuky.
Čo teda spraviť?
- Mali by ste si naplánovať silnú marketingovú stratégiu počas sviatočnej nákupnej sezóny, aby bola vaša značka pre nakupujúcich v popredí záujmu.
- Začnite svoju reklamu čo najskôr.
- Určite si hlavné ciele, ktoré má vaša sviatočná kampaň dosiahnuť a ako budete merať ich úspešnosť.
- Určite si, či chcete mať reklamu len v online prostredí alebo aj v offline sektore.
- Zadefinujte si, na akom komunikačnom kanáli budete kampane spúšťať – kde sa nachádza vaša cieľová skupina najviac.
SOCIÁLNE SIETE BUDÚ A AJ SÚ NAJLEPŠÍ KAMOŠI POČAS SVIATKOV
Sociálne siete ako Instagram či Facebook sú čoraz obľúbenejšie ako nový, pohodlný spôsob nakupovania, čo z neho robí kľúčový sviatočný trend v roku 2022. Prvé konverzné kampane dokonca vidieť aj na TikToku a tento trend sa bude len zvyšovať. Očakávame, že sa to odrazí aj na tom, ako spotrebitelia nakupujú počas tohto sviatočného obdobia.
V závislosti od toho, ktoré sociálne siete sú relevantné pre vaše publikum, môžete využiť trendy sviatočnej sezóny a vyťažiť z toho naozaj maximum.
Čo teda spraviť?
- Určite si, ktorú sociálnu sieť využíva vaša hlavná skupina zákazníkov, nezabudnite ale aj na tých zákazníkov, ktorí môžu kupovať darček pre niekoho iného.
- Využite silu platenej reklamy, viac o tom, ako vám môže pomôcť a ako ju nastaviť, sa môžete dozvedieť TU.
- Využite silu influencerského marketingu = Spolupráca s influencermi je obrovským pomocníkom v dnešnom ecommerce svete. Môže vzbudiť záujem o vaše produkty a zdieľať informácie o produktoch s vašou cieľovou skupinou. Ako sme ju nastavili pre úplne novú značku a naše tipy nájdete TU.
VEĽKÉ MNOŽSTVÁ OBJEDNÁVOK CEZ MOBIL
Väčšina nakupujúcich uprednostňuje prehliadanie produktov a zadávanie objednávok na ceste smerom do práce, po deti alebo ak niekde čakajú. Jednoducho nemôžete ignorovať silu mobilných telefónov a mali by ste sa namiesto toho zamerať na mobilnú optimalizáciu vašich stránok. Optimalizácia mobilných aplikácií na sviatky môže zvýšiť predajné konverzie a byť dobrým príkladom pre zákaznícku podporu.
Čo teda spraviť?
- Ak chcete zabezpečiť čo najlepší spotrebiteľský zážitok zo svojho mobilného marketingu, použite A/B testovanie. Ak neviete, čo to je, určite nám napíšte a radi vám poradíme.
- Pri optimalizácii odosielania správ zvážte svoju používateľskú skúsenosť na mieste -> Vypĺňanie formulárov napríklad na prenosných zariadeniach môže byť časovo náročné.
- Využite rôzne CTA (call to action) tlačidlá, a tak môžete zlepšiť svoju zákaznícku skúsenosť na mieste.
- Ak nestíhate zoptimalizovať svoj eshop, vyskúšajte formát Facebook Experience, pomocou ktorého viete vytvoriť jednoduchú landing page pre svoj kľúčový produkt.
KREATÍVNY CONTENT OD KONKURENCIE
Vedieť sa odlíšiť od konkurencie je v dnešnej dobe veľmi zásadné, pretože je jednoducho extrémne množstvo produktov, projektov a nápadov. Dnešný zákazník je veľmi dôvtipný porovnávač.
Čo teda spraviť?
Hodnota, ktorú ponúkate pri každej interakcii hľadajúceho, je nevyhnutná. Opýtajte sa sami seba:
- Vytvárate obsah len kvôli vytváraniu obsahu, alebo pre zákazníka?
- Poskytuje váš obsah koncovému používateľovi relevantné informácie?
- Je to niečo jedinečné a hovorí priamo k používateľom?
- Vzdeláva, zabáva alebo zapája váš obsah tých, ktorí ho objavia online?
- Poskytujete jasné, logické ďalšie kroky pre tých, ktorí chcú ísť hlbšie a pokračovať v tejto interakcii?
Dnešný zákazník hľadá oveľa viac ako len odkaz na váš web. Hľadá príbeh, osobnosť a emóciu. Presne to, čo chce darčekom odovzdať niekomu druhému. Preto sa musíme prispôsobiť a nastaviť sa na to, že sme ochotní a schopní niečo také poskytnúť. Práve to môže byť v čase ekonomickej neistoty o niečo náročnejšie. Preto je dôležité spýtať sa, ako vieme nášmu zákazníkovi toto rozhodovanie uľahčiť a ako si my zase vieme dopomôcť k zisku? S odpoveďou na túto otázku vám veľmi radi pomôžeme, určite nás neváhajte kontaktovať.