Kremsa Digital

ČO ČAKAŤ OD SVIATOČNEJ SEZÓNY 2022?

07.11.2022

ČO ČAKAŤ OD SVIATOČNEJ SEZÓNY 2022?

Sviatočné obdobie je najväčšou nákupnou horúčkou roka. Práve preto odporúčame, aby ste sa na tento čas pripravili v dostatočnom predstihu a aj preto, aby ste z tohto kľúčového obdobia mohli profitovať.  Keď ľudia nakupujú darčeky, dekorácie, jedlo, nápoje a kozmetické výrobky na oslavu Vianoc alebo Nového roka, príležitosť zvýšiť príjmy je obrovská.

Jedinečný kontext roku 2022 znamená, že inflácia a ceny sú oveľa vyššie ako minulý rok. Vyššie ceny darčekov a potravín povzbudzujú zákazníkov, aby začali nakupovať skôr, nech môžu najlepšie využiť zľavy a rozložiť si svoje výdavky na niekoľko mesiacov. Pre mnohých spotrebiteľov bude cena rozhodujúcim faktorom pri rozhodovaní o kúpe alebo nie. To znamená, že značky by mali využiť kľúčové predajné míľniky a zľavy, ako sú napríklad Black Friday. 

Pozrime sa teda, čo môžu značky očakávať od sviatočnej nákupnej sezóny v roku 2022:

SKORÁ NÁKUPNÁ SEZÓNA

Až 40% nakupujúcich v EÚ minuloročné sviatočné nakupovanie prinútilo tento rok uvažovať o nákupe oveľa skôr. Tento trend dlhších nákupných období s menšími špičkami dopytu sa buduje už niekoľko rokov, a tak odporúčame naň nabehnúť aj tento rok. 

Čo teda spraviť?

  • Naplánujte si sviatočné akcie skôr ako za normálnych okolností.
  • Vytvorte zaujímavý dizajn reklám, ktorý ponúka zvýšenie návštevnosti a online objednávok v čase mimo nákupnej horúčky/využite kreativitu v marketingu. 
  • Pridajte informácie o akciách, ponukách, vrátení tovaru, dodaní a ďalšie bežné otázky do záznamov o výrobkoch, miestnych stránok a firemných profilov Google jednotlivých obchodov = pomôžte vašim zákazníkom v tomto stresovom období.
  • Využívajte najlepšie atribúty maloobchodu, aby zákazníci, ktorí hľadajú konkrétne možnosti služieb, typy platieb, ponuky a ďalšie, videli tieto informácie zobrazené na popredných miestach vo výsledkoch vyhľadávania = ušetríte zákazníkom čas a zľahčíte im nakupovanie.
  • Využite referencie svojich spokojných zákazníkov.

VYUŽÍVANIE ZLIAV A BLACK FRIDAY VÍKENDOV

Aj keď sezóna sviatočných nákupov začína skôr, firmy by nemali tento nákupný deň zanedbať. Tzv. Black Friday je obdobie, ktoré sa najviac spája s výpredajovými zľavami a rastúcimi cenami, ktoré nútia nakupujúcich hľadať najlepšie ponuky. 

Čo teda spraviť?

  • Mali by ste si naplánovať silnú marketingovú stratégiu počas sviatočnej nákupnej sezóny, aby bola vaša značka pre nakupujúcich v popredí záujmu. 
  • Začnite svoju reklamu čo najskôr.
  • Určite si hlavné ciele, ktoré má vaša sviatočná kampaň dosiahnuť a ako budete merať ich úspešnosť.
  • Určite si, či chcete mať reklamu len v online prostredí alebo aj v offline sektore.
  • Zadefinujte si, na akom komunikačnom kanáli budete kampane spúšťať – kde sa nachádza vaša cieľová skupina najviac.

SOCIÁLNE SIETE BUDÚ A AJ SÚ NAJLEPŠÍ KAMOŠI POČAS SVIATKOV

Sociálne siete ako Instagram či Facebook sú čoraz obľúbenejšie ako nový, pohodlný spôsob nakupovania, čo z neho robí kľúčový sviatočný trend v roku 2022. Prvé konverzné kampane dokonca vidieť aj na TikToku a tento trend sa bude len zvyšovať. Očakávame, že sa to odrazí aj na tom, ako spotrebitelia nakupujú počas tohto sviatočného obdobia.

V závislosti od toho, ktoré sociálne siete sú relevantné pre vaše publikum, môžete využiť trendy sviatočnej sezóny a vyťažiť z toho naozaj maximum. 

Čo teda spraviť?

  • Určite si, ktorú sociálnu sieť využíva vaša hlavná skupina zákazníkov, nezabudnite ale aj na tých zákazníkov, ktorí môžu kupovať darček pre niekoho iného.
  • Využite silu platenej reklamy, viac o tom, ako vám môže pomôcť a ako ju nastaviť, sa môžete dozvedieť TU. 
  • Využite silu influencerského marketingu = Spolupráca s influencermi je obrovským pomocníkom v dnešnom ecommerce svete. Môže vzbudiť záujem o vaše produkty a zdieľať informácie o produktoch s vašou cieľovou skupinou. Ako sme ju nastavili pre úplne novú značku a naše tipy nájdete TU

VEĽKÉ MNOŽSTVÁ OBJEDNÁVOK CEZ MOBIL

Väčšina nakupujúcich uprednostňuje prehliadanie produktov a zadávanie objednávok na ceste smerom do práce, po deti alebo ak niekde čakajú. Jednoducho nemôžete ignorovať silu mobilných telefónov a mali by ste sa namiesto toho zamerať na mobilnú optimalizáciu vašich stránok. Optimalizácia mobilných aplikácií na sviatky môže zvýšiť predajné konverzie a byť dobrým príkladom pre zákaznícku podporu.

Čo teda spraviť?

  • Ak chcete zabezpečiť čo najlepší spotrebiteľský zážitok zo svojho mobilného marketingu, použite A/B testovanie. Ak neviete, čo to je, určite nám napíšte a radi vám poradíme.
  • Pri optimalizácii odosielania správ zvážte svoju používateľskú skúsenosť na mieste -> Vypĺňanie formulárov napríklad na prenosných zariadeniach môže byť časovo náročné.
  • Využite rôzne CTA (call to action) tlačidlá, a tak môžete zlepšiť svoju zákaznícku skúsenosť na mieste.
  • Ak nestíhate zoptimalizovať svoj eshop, vyskúšajte formát Facebook Experience, pomocou ktorého viete vytvoriť jednoduchú landing page pre svoj kľúčový produkt. 

KREATÍVNY CONTENT OD KONKURENCIE

Vedieť sa odlíšiť od konkurencie je v dnešnej dobe veľmi zásadné, pretože je jednoducho extrémne množstvo produktov, projektov a nápadov. Dnešný zákazník je veľmi dôvtipný porovnávač. 

Čo teda spraviť?

Hodnota, ktorú ponúkate pri každej interakcii hľadajúceho, je nevyhnutná. Opýtajte sa sami seba:

  • Vytvárate obsah len kvôli vytváraniu obsahu, alebo pre zákazníka? 
  • Poskytuje váš obsah koncovému používateľovi relevantné informácie?
  • Je to niečo jedinečné a hovorí priamo k používateľom?
  • Vzdeláva, zabáva alebo zapája váš obsah tých, ktorí ho objavia online?
  • Poskytujete jasné, logické ďalšie kroky pre tých, ktorí chcú ísť hlbšie a pokračovať v tejto interakcii?

Dnešný zákazník hľadá oveľa viac ako len odkaz na váš web. Hľadá príbeh, osobnosť a emóciu. Presne to, čo chce darčekom odovzdať niekomu druhému. Preto sa musíme prispôsobiť a nastaviť sa na to, že sme ochotní a schopní niečo také poskytnúť. Práve to môže byť v čase ekonomickej neistoty o niečo náročnejšie. Preto je dôležité spýtať sa, ako vieme nášmu zákazníkovi toto rozhodovanie uľahčiť a ako si my zase vieme dopomôcť k zisku? S odpoveďou na túto otázku vám veľmi radi pomôžeme, určite nás neváhajte kontaktovať.





Komentáre

Comments are closed.






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia