Zaujať ľudí na Facebook nie je už dnes vôbec jednoduchá úloha a z roka na rok je to kvôli pretlaku kvalitného či menej kvalitného obsahu, ktorý sa na nich valí zo všetkých strán, čoraz ťažšie a ťažšie.
No a povedzme si úprimne, našim cieľom navyše nie je fanúšika “iba” zaujať, zabaviť, či spestriť jeho deň milým postom. My sa tu tvrdo snažíme vytvárať komunitu ľudí okolo našej značky a chceme, aby sa zapájali, komentovali a zdieľali náš obsah. Facebook za odmenu náš content zobrazí väčšiemu počtu používateľov vrátane fanúšikov našej fanpage a “bezplatná” vizibilita je na svete. V lepšom prípade aj oslovenie nových zákazníkov, získanie ich lojality a motivovanie ku kúpe vašich produktov a služieb.
No ak chceme toto všetko dosiahnuť, nestačí iba raz za týždeň vyzdieľať obrázok s mačiatkom alebo zaželať v piatok fanúšikom pekný víkend. Ak sa chcete naozaj dostať svojim fanúšikom pod kožu, musíte vytvárať obsah, s ktorým chcú vaši fanúšikovia prichádzať do interakcie a budú sa s ním vedieť stotožniť.
Na mieste je teda otázka, čo ľudia vlastne robia a chcú robiť na sociálnych sieťach?
Podľa prieskumu1 dvoch pánov Ashwiniho Nadkarni, M.D. a Stefana G. Hofmanna, Ph.D. existujú dva hlavné motivátory, ktoré motivujú ľudí používať sociálne siete, konkrétne v tomto prípade Facebook:
- potreba niekam patriť podmienená hlavne demografickými a kultúrnymi faktormi a
- potreba prezentovať sa, ktorá podľa ich slov vyplýva z neurotizmu, narcizmu, ostýchavosti, sebaúcty a samoľúbosti.
Skutočnosť, že tieto potreby sú pre ľudí dostatočným a veľmi silným motivátorom dokazuje fakt, že približne 28% času, ktorý trávime na internete, trávime práve na sociálnych sieťach.2
Podľa portálu Statista3 najfrekventovanejšie aktivity používateľov na sociálnych sieťach sú v tomto poradí:
- “lajkovanie” príspevkov,
- posielanie správ iným používateľom,
- prezeranie obsahu,
- komentovanie fotografií a postov,
- sledovanie noviniek svojich priateľov
Ak ste sa nad týmito vecami už zamýšľali, zrejme pre vás nie je prekvapením, že ľudia používajú sociálne siete ako nástroj pre budovanie svojho vlastného imidžu. Tým, že prichádzajú do interakcie s verejným obsahom de facto vyjadrujú svoje názory, postoje a hodnoty, v ktoré veria. Ak sa s vašim obsahom dostatočne stotožnia, odmenia vás “lajkom” alebo komentárom, prípadne na príspevok aspoň kliknú alebo si ho odložia cez “save button” na neskôr. Aj to je lepšie ako nič.
—