Stále sa hľadáte a topíte v oceáne rôznych nástrojov na analýzu cieľového publika na Facebooku? Socialbakers, Simply Measured alebo KISSmetrics sú výborné na zhrnutie a interpretáciu všetkých dát o vašej fanpage, ale ak chcete dáta priamo od zdroja, mali by ste navštíviť samotný Facebook, vďaka ktorému sa náš Štatistický úrad stáva zbytočným. Aspoň čo sa týka demografie a záujmov obyvateľstva. Navyše nemusíte platiť žiadny jednorázový alebo paušálny poplatok.
Ak už dlhšie pátrate po nástroji, ktorý je prehľadný a môžete sa naň spoľahnúť, tak ste práve objavili svoj prístav, v ktorom zakotvíte minimálne na pár desiatok minút, počas ktorých vás neprestane udivovať, čo nové sa viete dozvedieť o vašej cieľovej skupine. Facebook Audience Insight je už na svete nejaký ten rok, ale mále ľudí o ňom vie. Je to naozaj silný nástroj, ktorý zbiera dáta z dvoch hlavných zdrojov:
– Vlastné užívateľské dáta: Tieto informácie sú zbierané z toho, čo ľudia zdieľajú na svojich časových osiach. Taktiež to zahŕňa lajkovanie stránok, statusy o vzťahu, práci, vzdelaní a tak ďalej.
– Dáta z vonkajšieho prostredia: Tieto dáta sú pre Facebook zbierané spoločnosťami ako sú Acxion, Epsiolon alebo Datalogix, o ktorom sme hovorili aj v predchádzajúcich blogoch. Tieto informácie obsahujú nákupné správanie, príjem a výdavky domácnosti a podobne.
V prehľadoch a analýzach cieľového publika si najprv vyberiete, či chcete vedieť o každom na Facebooku alebo iba o tých, čo lajkli jednu z vašich stránok. Taktiež si môžete vyskladať vlastné publikum.
Potom vám už len ostáva vyfiltrovať všetko, čo potrebujete alebo nechcete vedieť. Takto sa viete pripraviť na akúkoľvek kampaň a vyhnete sa nepríjemným prekvapeniam pri jej priebehu. Taktiež si zaručíte skvelú identifikáciu cieľového publika, samozrejme všetko záleží aj od interpretácie dát. Prajeme príjemné lustrovanie záujmov a demografie cieľového publika.