Influencerský marketing je fenoménom dnešnej doby. Rastie, má najväčšie dosahy a je výborným spôsobom, ako zvýšiť Brand Awareness značky. Dôvodom jeho popularity je práve to, že napríklad v roku 2018 bolo oveľa ľahšie promovať značky na sociálnych platformách. Teraz je to však inak. Sociálne média sú preplnené a zákazníci presýtení. Preto potrebujú pridanú hodnotu vo forme tvárí, ktorým veria, zdieľajú ich hodnoty a ich životný štýl – influencerov.
Orientácia v marketingových stratégiách influencerov je pre značku náročnejšia ako kedykoľvek predtým. Preto vám radi ukážeme ako sme tomu všetkému dali zmysel pri úplne novej značke WOWOX.
KROK ČÍSLO 1: Vybrali sme osobnosti vhodné pre značku WOWOX.
Po vlastnej línii aj v spolupráci s influencerskými agentúrami Vidadu a Influency Agency. Bolo pre nás dôležité, aby sa sústredili na mladú cieľovku nášho zákazníka, aby spolupráca mala zmysel, bola efektívna a zaujímavá.
- Vedeli sme, že pre zákazníka potrebujeme ľudí, ktorí:
- Zasiahnu mladú cieľovku
- Sú autentickí
- Neboja sa nových/neznámych vecí
- Sú ochotní skúšať aj viac bláznivý kontent a vyjsť z komfortnej zóny
- Využívajú najviac používané platformy medzi ľudmi <25 = Instagram + TikTok
Vybrali sme nasledovných:
KROK ČÍSLO 2: Určili sme si ciele, ktoré sme potrebovali dosiahnuť influencerskými kampaňami a také, ktoré boli kľúčové pre úplne nový produkt ako WOWOX.
Takže, čo sme potrebovali dosiahnuť?
ZVÝŠIŤ POVEDOMIE O ZNAČKE
Pri nových projektoch je najdôležitejšie dostať ich medzi ľudí. Vytvoriť o nich povedomie a mienku. Práve preto sme zvolili taktiku tzv. “výtlaku” a počas pre-launch kampane sme spolupracovali nie len s veľkými, ale aj s menšími influencermi.
BUDOVAŤ DÔVERU S CIEĽOVOU SKUPINOU ZNAČKY
Dôverovať niečomu novému, inému a nezvyčajnému je pri nových produktoch vždy najväčšia výzva. Naši influenceri dodali klientovi presne to – dôveru a transparentnosť. Ak spojíme ich názor s dlhoročne budovanou základňou = máme dvojitú výhru pre nášho klienta.
Pri budovaní dôvery sme zvolili macro influencerov, ktorí majú veľmi silný základ sledovateľov a dlhoročne budovanú kredibilitu a lojalitu. Práve to sú atribúty, ktoré nový produkt potrebuje a skrz nich sme ich vedeli získať.
VYTVORIŤ AUTENTICKÝ KONTENT
Našim cieľom v tomto bode bolo vytvoriť kontent, ktorý je jedinečný ako pre influencera tak aj pre našu značku. Nájsť balans medzi týmito dvoma stranami je častokrát najväčšia výzva. Práve pri tvorbe influencer kontentu je dôležité uvedomiť si, že oni poznajú svojich sledovateľov najlepšie, vedia na čo im reagujú a na čo nie. Taktiež sme chceli, aby ich spolupráca napĺňala a užívali si ju po kreatívnej stránke, preto sme s nimi pri tomto bode komunikovali najviac a bol to najkreatívnejší aspekt spolupráce.
Aby sme splnili body použité vyššie, vytvorili sme individuálny kreatívny brief pre každého z influencerov. Brief sme si s nimi následne prešli a upravili podľa ich nápadov a kreatívy. Taktiež sme mali základné body, ktoré sme potrebovali, aby v spolupráci odzneli a exekúciu sme už vymysleli spoločne.
Brief bol veľmi dôležitý v našej spolupráci, pretože pomohol naším influencerom pochopiť kam sa spoluprácou chceme dostať, ako chceme pôsobiť na ľudí a zodpovedal ich základné otázky.
Influencer marketing je efektívnym propagačným nástrojom pre firmy akejkoľvek veľkosti. Oslovenie mikro-influencerov si vyžaduje iný prístup, než aký by ste zvolili v prípade makro-influencerov alebo zavedených firiem. To isté platí aj pri úplne nových produktoch alebo už existujúcich. Radi vám pomôžeme nájsť tých správnych ľudí pre váš produkt či službu.
Týmto smerom sa chceme poďakovať všetkým influencerom, ktorí s nami spolupracovali a stále spolupracujú na projekte.