V júni tohto roka Facebook ohlásil novinku, ktorá má prinesť nový vietor do inzerovania na sociálnej sieti. Nazval ich Lead Ads, teda inzeráty zamerané na prinášanie leadov. Ubehlo pár mesiacov a Lead Ads sú už dnes dostupné globálne pre všetkých inzerentov. V tomto článku sa bližšie pozrieme na tento nový nástroj a jeho potenciál pre výkonnostný marketing.
Snaha udržať používateľov na Facebooku
Jedným z hlavných dôvodov, prečo externé odkazy na web stránky promované na Facebooku nespĺňajú očakávania z hľadiska miery konverzií je dlhá doba načítavania. Aby sa doba čakania skrátila, Facebook začal testovať rôzne nástroje ako “Instant Articles” a “Buy tlačidlo” no a najnovšie predstavil Lead Ads, ktoré sú ďalšou snahou udržať používateľov v prostredí Facebooku a zároveň spôsobom, ako od nich efektívne zbierať údaje.
Na druhú stranu si treba uvedomiť aj možné nevýhody. Tým, že Facebook nepúšťa ľudí mimo svojej siete, neumožňuje im prísť do kontaktu s obsahom vašich web stránok. A to nie je všetko. Ak používatelia nenavštívia web stránku vášho biznisu, nebudete si ich môcť pridať do svojho remarketingového zoznamu a zasiahnuť ich znova reklamou cielením cez Custom Audience.
Čo sú Lead Ads
Lead Ad vyzerá ako bežný inzerát s call-to-action tlačidlom pod obrázkom, ale keď na tlačidlo používateľ klikne, okamžite sa mu zobrazí formulár vrámci Facebooku. Dobu načítavania sa teda podarilo výrazne skrátiť a používateľ nie je presmerovaný na externú URL adresu.
Automatické dopĺňanie
Ďalšou výhodou Lead Ads okrem skrátenej doby načítavani je funkcia automatického dopĺňania polí, ktoré si formulár sám natiahne z dostupných informácií o používateľovi. Facebook vám tak dokáže predvyplniť napríklad meno a e-mailovú adresu a tieto údaje vám následne dovolí aj editovať. Facebook dokáže do formulára automaticky doplniť množstvo infomácií, samozrejme iba za predpokladu, že používatelia majú tieto údaje dostupné vo svojich profiloch:
- Celé meno,
- E-mail,
- Telefónne číslo,
- Adresu,
- Názov spoločnosti,
- Pracovnú pozíciu.
Stačia dve kliknutia
Marketéri si museli vždy dávať veľký pozor, aby od respondentov nevyžadovali priveľa informácií. Čím viac informácií žiadali, tým menej formulárov dostali späť. Teraz sa ale stalo získanie údajov od používateľov doslova otázkou dvoch kliknutí. Najprv klikne na call-to-action tlačidlo (“Získať ponuku”, “Zistiť viac”, “Registrovať sa” a pod.) a v ideálnom prípade ďalším kliknutím formulár už iba odošle.
Perfektné pre mobilné zariadenia
Z mobilov síce vo všeobecnosti prichádza viac návštevnosti, no získať z nich konverziu je naopak oveľa nákladnejšie. Je všeobecne známe, že málokto rád vypĺňa formuláre a ešte menej ľudí to baví na mobile. Lead Ads dokonale riešia tento problém. Jednak nezavedú používateľa na web stránku, ktorá nemusí byť “mobile friendly”, ale na odoslanie formulára stačia dva dotyky displeja smartfónu alebo tabletu.
Miera konverzií pôjde hore
Akonáhle si používatelia zvyknú na Lead Ads a zistia, že sú navrhnuté intuitívne a s cieľom zlepšiť “user experience”, sme presvedčení, že tento nástroj povedie k výraznému nárastu miery konverzií. Už žiadne presmerovávanie na externé web stránky, žiadne čakanie spojené s jej načítaním no a predovšetkým, žiadne manuálne vypĺňanie formulárov.
Zdroje:
https://www.facebook.com/business/a/lead-ads
https://facebookmarketingpartners.com/partner-news/facebook-opens-lead-ads-to-all-advertisers/
http://www.jonloomer.com/2015/06/26/facebook-lead-ads/
https://www.driftrock.com/blog/facebook-lead-ads-guide