Je tomu už viac ako dva mesiace, čo Facebook oznámil vytvorenie takzvaného “Social Good” tímu, ktorý sa má starať o vytváranie nástrojov a prostredia, ktoré pomáha ľuďom a robí dobro po celom svete. Z tohto altruistického počinu vzišiel produkt, ktorý je zameraný na crowdfunding a fundraiserov a vylepšuje “donate button” pre neziskové organizácie.
“Fundraiser” je stránka venovaná neziskovkám, ktoré môžu na nej zbierať peniaze pre svoje špecifické kampane, či už sa jedná o vyzbieranie peňazí pre riešenie utečeneckej krízy, pomoci krajinám, ktoré sú postihnuté maláriou alebo znečistenou vodou. Tlačítko “donate” bolo pred tým dostupné iba pre reklamu a teraz sa sprístupní aj pre “nonprofits” stránky a posty, ktoré budú umožňovať užívateľom prispieť priamo z ich newsfeedu.
Nový druh “fundraiser” stránok budú podobné ako tie eventové a umožnia neziskovkám popísať ich kampaň a zbierať peniaze priamo od užívateľov. Taktiež budú obsahovať progress bar, ktorý bude ukazovať v akom štádiu dotovania je projekt a keď fundraiser zazdieľa túto kampaň, tak sa na nástenke objaví post aj s “donate” tlačidlom.
Tlačidlo “donate” na neziskových stránkach bude statické a umiestnené v pravom dolnom rohu pod cover fotografiou. Užívatelia budú môcť prostredníctvom nich zanechať svoj email, čo je veľmi dôležité pre budovanie základne donorov neziskoviek.
Od minulej stredy sú tieto tlačidlá v skúšobnej dobe a dostali ich k dispozícii len traja neziskoví partneri Facebooku – Mercy Corps, National Multiple Sclerosis Society a World Wildlife Fund.
Facebook zatiaľ nespoplatňuje túto službu, ale nie je vylúčené, že si v budúcnosti bude brať províziu z načerpaných peňazí, tak ako to robia všetky crowdfundingové portály typu Kickstarter alebo Indiegogo.
Vypustenie tejto možnosti pre široké publikum je naplánované na začiatku roku 2016. Organizácie, ktoré už teraz majú o službu záujem, sa môžu viac dozvedieť viac na tejto stránke: donations.fb.com .
Facebook bude overovať každú participujúcu neziskovku – musia byť registrované, mať overený bankový účet a Facebook stránku a musí spĺňať štandardy kooperácie s Facebookom.
Ďalším nástrojom dobra tohto super Facebook tímu je “Amber Alerts“, ktorý slúži na hľadanie stratených detí a zobrazuje sa na vrchu užívateľského news feedu a platí pre špecifické prípady ako to bolo napríklad počas zemetrasenia v Nepále.