Facebook uviedol, že zmeny ohlásené v auguste by mali viesť k tomu, aby ľudia lajkovali stránky preto, lebo sa naozaj chcú spojiť so značkou a nie kvôli tomu, že boli nalákaní na lajkovacie pasce. Napriek tomu, tieto metódy veľakrát slúžili na odlíšenie bonitného publika od toho, ktoré nemalo v skutočnosti záujem o značku a prišlo len cez súťaž alebo iné lákadlo. Na druhej strane, takéto možnosti lajkovania ubližovali ľuďom a ich povesti a ani o tom nemuseli vedieť. Na sociálnej sieti je totiž veľmi jednoduché urobiť chybu.
Iní si zase myslia, že vysvetlenie Facebooku nie je skutočný motív prečo like-gating zrušil. Facebook je stále obchodná spoločnosť, ktorá potrebuje zarábať a každý ušlý zisk spôsobený šikovnosťou marketéra jej v tomto nepomáha. Ak môže donútiť ľudí, aby za svoje lajky platili namiesto toho aby ich privádzali cez lajkovacie brány, tak to urobí.
Čo však je potrebné o aktuálnej zmene vedieť. Majitelia stránok s už bežiacimi like-gate kampaňami nemusia byť v strese a vypínať ich. Zmenilo sa iba to, že obsah, ktorý bol skrytý za lajkom bude zobrazený každému, kto navštívi záložku na stránke. Majiteľ aplikácie už viac neuvidí informáciu, či človek, ktorý sa mu zaregistroval do aplikácie je fanúšik alebo nie jeho stránky. V budúcnosti to prinesie zmenu v tom, že ľudia už nebudú nútení lajknúť stránku, ale bude im to navrhnuté a budú o to iba nezáväzne požiadaní.
Prínos zrušenia lajkovacej brány môže byť v zvýšení hodnoty lajku. Pretože like nikdy nebol svojou hodnotou taký dôveryhodný ako subscription. Teraz mu Facebook poskytol túto šancu, keď ľudia budú lajkovať stránky najmä kvôli obsahu a stránky si budú môcť vytvoriť väčšie prepojenie so svojími zákazníkmi. Koniec koncov väčší prínos pre marketérov ako lajky, sú získané emailové adresy a údaje o užívateľovi.