Kremsa Digital

Google Adwords alebo Google Adwords Express? Čo je pre vaše podnikanie výhodnejšie.

31.07.2012

Google Adwords alebo Google Adwords Express? Čo je pre vaše podnikanie výhodnejšie.
Google spustil Adwords Express už skoro pred tromi rokmi a predsa ho stále nepozná veľa ľudí, ktorým by mohol byť tento jednoduchý a účinný nástroj webovej inzercie nesmierne užitočný.

Google popisuje jeho express ako najjednoduchší spôsob inzercie cez jeho marketingovú online sieť. Všetko je riadené automaticky a garantuje, že ľudia, ktorí hľadajú to čo ponúkate tak nájdu práve Vás. Základným zmyslom je lokalita pripojenia na web a teda ak sa nachádzate v Bratislave a hľadáte kvety, tak vám ponúkne bratislavské kvetinárstva vo vašom okolí, ktoré majú samozrejme platenú reklamu cez googlovský adwords express.

Tu sa nám vynára otázka prečo by sme si mali prekonávať zložité nastavenia starého dobrého Adwordsu, keď Adwords Express to vie všetko spraviť za nás a navyše bude stopercentne fungovať? Pred týmto rozhodnutím by ste si mali zvážiť predovšetkým, čo predávate a komu to predávate. Ak ste lokálny predajca a predávate produkty, ktoré sú obmedzené na vašu lokalitu pôsobenia a nechcete ich distribuovať ďalej, tak potom sa vám oplatí investovať do expressu. Naopak, ak chcete k vášmu produktu pritiahnuť široké publikum, ktoré sa neobmedzuje len na vašu lokalitu, tak je pre vás express úplne zbytočný. Pretože vám neponúka presnejšie zacielenie vďaka pokročilým nástrojom základného Adwordsu a taktiež riadi vašu reklamu automaticky a manažovanie vašich adov nie je možné.

Či je Express naozaj lepší pre vaše podnikanie si zodpovieme v jeho výhodách a nevýhodách:

Výhody:

  1. Jednoduché nastavenie: Vaše reklamy sa spustia do pár minút od ich nastavenia. Nastavenie pozostáva zo 4 jednoduchých krokov, ktoré vám zaberú tak maximálne 10 minút. Nemusíte premýšľať takmer o ničom, google to automaticky urobí za vás. Žiadne kľúčové slová alebo zložité targetovanie. Google vám taktiež odporučí denný budget a bid.
  2. Zacielenie: Google automaticky zacieli reklamu na základe vašej geografickej polohy. Nemusíte sa teda obávať nezasiahnutých regiónov, kde by vám uchádzal zisk. Okrem toho google zacieli reklamu podľa kategórie, ktorú vyberiete ako napríklad obchod, hudobné nástroje a podobne. Všetko za vás vyrieši múdry algoritmus a vy tak ušetríte čas.
  3. Automatizácia: Môžete sa rozlúčiť s manuálnym nastavovaním kľúčových slov, teda ak ste niekedy robili s pokročilejším Adwords. Nemusíte sa dokonca ani báť zmeniť vašu cenovú ponuku pre ad, pretože Google to automaticky vybaví za vás tak aby ste nezostali škodný a váš ad sa vždy zobrazí.

Nevýhody:

  1. Nepresné zaradenie a zacielenie: Ak naozaj chcete spustiť efektívnu kampaň, nikdy to nemôže byť také jednoduché ako to Google Adwords Express ponúka. Častokrát je to frustrujúca a komplexná cesta k vytvoreniu údernej a zarábajúcej reklamy. Hlavným problémom expressu je, že vytvára predstavy prezentácie o vašom biznise za vás. Niekedy by ste radi posilnili budget, zmenili kategóriu, lokáciu alebo cieľovku. Toto vám express neumožní aj napriek tomu, že sa vaše kvetinárstvo chybne zobrazuje medzi potrebami pre zvieratá.
  2. Zlý zásah: Niekedy je veľmi ťažké zadefinovať zásah lokálneho biznisu. S tradičným Adwords môžete doslova kresliť plochu okolo vášho miesta, kam chcete zasiahnuť. Express toto pre Vás neurobí. Niekedy vás môže obmedziť na príliš malý zásah a niekedy ho pre vás nastaví zbytočne veľký. Taktiež kľúčové slová, ktoré vyberá za vás v rámci vami zadefinovanej kategórie môžu byť niekedy “tricky”. V pokročilom Adwordse viete toto bezpečne eliminovať negatívnymi kľúčovými slovami.
  3. Neflexibilnosť: V expresse nemáte dosah na optimalizáciu vašich kľúčových slov a kategórií. Preto sa veľa krát stáva, že sa chcete objavovať pod vyhľadávaním ako “reklamný softvér”, ale máte na výber iba reklamu alebo softvér. Toto vám spôsobí spendovanie peňazí bez akéhokoľvek úžiku. Preto pri viac fokusovanejšom biznise je lepšie použiť klasický adwords, na ktorý už viac menej potrebujete rady odborníkov.

Pri úvahe, ktorý nástroj použiť je veľmi dôležité posúdiť zameranie vášho podnikania a koho chcete pritiahnuť. Samozrejme Google Adwords Express má svoje skvelé výhody, ale treba vždy dôkladne zvážiť jeho klady a zápory pre vás biznis. Ak si nie ste istý, ktorý nástroj použiť a ako ho nastaviť, treba sa spýtať napríklad nás.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia