Facebook iba obligátne podáva vyhlásenia o klesaní reachu vo svojich kvartálnych reportoch a prehlasuje potrebu jeho kupovania. Poďme sa teda pozrieť na všeobecný “knowledge” o tom, koľko by mal mať post na vašej stránke organický zásah.
Štatistiky a výskumy, ktoré zbierali dáta dlhšiu dobu, sa zhodujú v tom, že váš organický závisí predovšetkým na jednej premennej a tá je počet fanúšikov. Niekedy sa teda neoplatí byť veľkou stránkou (samozrejme, že sa oplatí), pretože vtedy máte minimálne percento zásahu vašich fanúšikov. Keď sa na to ale pozriete z iného uhla, tak päť percent z milióna je viac ako zo sto. Každopádne je pri takýchto stránkach výzvou, vytvárať posty tak, aby ste ich nemuseli podporovať z vlastného rozpočtu.
Tieto percentá sa samozrejme môžu vyvíjať pri každej inej stránke nezávisle od týchto. Záleží tiež od angažovania sa vašich fanúšikov, či vám posty zdieľajú, komentujú alebo lajkujú. Vtedy sa pridáva takzvaný virálny reach, ktorý sa započítava do organického a prirodzene ho dvíha. Ak napríklad Facebook identifikuje na vašej stránke pokusy o komerčné posty, ktoré predávajú alebo nabádajú na niečo, tak vám reach strhne na totálne minimum, z ktorého sa viete vykúpiť platenou reklamou alebo časom. Taktiež záleží na kategórii vašej stránky a do hry vstupuje mnoho ďalších faktorov. Aby tento obrázok dával aspoň nejaký zmysel, môžeme hovoriť o ideálnej stránke, ktorá pravidelne postuje a bez zásahu fanúšika do postu (lajk,koment,zdieľanie) dosiahne takéto čísla pri panenskom poste. Samozrejme treba počítať dva tri dni, kým môžete dosiahnutý reach považovať za finálny.