Vydavateľstvo Inotaj nás koncom leta 2017 oslovilo s požiadavkou online kampaní za účelom predaja svojej prvej knihy Drsne o nežnom & Nežne o drsnom pohlaví. Projekt sa nám páčil a keďže išlo o marketing od A po Z, rozhodli sme sa chopiť výzvy a pomôcť novému vydavateľstvu s online predajom.
V predošlých blogoch sme písali, ako sme postupovali pri rozhodovaní či má klient potenciál uspieť a pri programovaní a spustení novej webstránky. V dnešnom pokračovaní sa pozrieme, ako sa nám s prvým cyklom kampaní (ne)darilo.
Online kampane
Po spustení webstránky prišli na rad prvé online kampane a s nimi aj prvé sklamania. Po prvom mesiaci platených online kampaní môžeme čestne prehlásiť, že cesta k úspechu bude zložitejšia, ako sme si na začiatku mysleli.
Dúfali sme, že po spustení kampaní prídu na stránku ľudia a kniha sa začne predávať. Opak bol však pravdou. Ľudia síce prišli, ale nenakúpili. Trebalo zistiť kde je chyba.
Optimalizácia webstránky
Keďže relevantnú návštevnosť sme na stránku priniesli, ale užívatelia neboli stránkou skonvertovaní k predaju, logicky sme sa preto zamerali predovšetkým na optimalizáciu sales funnel-u webstránky.
Na stránku sme pridali údaje o bezpečnom nákupe. Touto zmenou sme očakávali vyvolanie dôveryhodnosti novej stránky a vyvrátenie podozrenia o fiktívnom predaji. Taktiež sme oddelili sekciu kúpiť a dali ju do novej záložky na stránke. Chceli sme tým priblížiť autentickosť dôveryhodného nákupu u užívateľa, pretože takýto oddelený nákup je zaužívaný aj na iných väčších stránkach a užívatelia sú na takýto postup zvyknutí. Ďalej sme použili niektoré menšie marketingové triky na presvedčenie užívateľa k nákupu.
PPC reklama
Reklamné texty spolu s banermi boli taktiež pozmenené. Predošlé reklamy síce priniesli užívateľov na webstránku, ale nepripravili užívateľa na následný krok k nákupu. Zistili sme, že v tomto prípade kratší sprievodný text s výraznejšou výzvou k nákupu pri Facebook reklame konvertuje lepšie ako dlhší informačný text.
Optimalizovali sme Google vyhľadávaciu reklamu a zvýšili skóre kvality tak, aby boli naše reklamy konkurencia schopnejšie aj pri všeobecných kľúčových slovách.
Výsledok
Po následnej optimalizácii stránky a reklám sme konečne koncom mesiaca začali uskutočňovať prvé predaje. Bolo fajn vidieť, že sa uberáme tým správnym smerom. Predávať úplne nový produkt od úplne neznámeho predajcu, o ktorom nikto nič nevie, a o ktorom nikto pred tým nepočul, je naozaj zložitejšie, ako sa nám na začiatku zdalo. Chce to naozaj skúseného marketéra, ktorý pozná každý trik a má už čo to za sebou. Na druhej strane je fajn vidieť, ako vedia aj malé zmeny spraviť veľký rozdiel v správaní potenciálneho zákazníka.
Ak sa chcete tiež zapojiť do marketingu a predaja tejto knihy, pozrite si stránku www.inotaj.com a napíšte nám, čo si myslíte vy o sales funnel-y stránky. Váš názor nás určite zaujíma a budeme vďační za vaše nápady.