Svet online marketingu sa dynamicky mení každý deň a vy sa už nestíhate tak rýchlo prispôsobovať? Venujte chvíľu času nasledujúcim zlozvykom, ktoré vás možno brzdia vo vašej flexibilite. Možno to budete nakoniec vy, kto bude každý deň udávať trendy v online marketingu a ostatní sa nebudú stíhať prispôsobovať vám.
Nestrácajte sa v dátach
V posledných rokoch sa marketéri stali závislí na dátach. Nanešťastie výsledok tohto trendu je, že ľudia sú viac zaujatí tým, ako všetky dáta pozbierať, namiesto toho, aby sa zaujímali skôr o to ako tieto dáta vyhodnotiť. Dáta vedia dramaticky ovplyvniť prácu marketingových pracovníkov od exekutívy kampane až po obyčajný web design. Dokonca aj samotné kreatívne oddelenia, ktoré boli doteraz považované za samostatné oddelenia začínajú byť výrazne riadené dátami. Je však dôležité rozpoznať, kedy sú pre vás dáta cenné a kedy tvoria zbytočný šum vo vašej práci. Marketéri potrebujú jasne vedieť, ktoré dáta sú pre nich cenné a zamerať na ne energiu a neplytvať ňou niekde, kde to nemá zmysel.
Nehovorte iba o sebe
Dar rozprávania príbehov bol odjakživa Svätý Grál marketingu, ale v posledných rokoch s rastom a diverzifikáciou digitálnych médií a zameriavaní sa viac na obsah dostalo takzvané “storytelling” ešte väčšiu dôležitosť ako kedy pred tým. Poznáme mnoho príkladov spoločností, ktoré odviedli fantastickú prácu pri vyrozprávaní ich príbehu a taktiež veľa príkladov, kde to spoločnosti nezvládli. Týmto sa ukázalo, že ľudia radšej konzumujú veľké príbehy, ktoré sú pre nich relevantné ako zoznam vašich najpopulárnejších produktov.
Nebuďte skeptickí voči novým technológiám
Ak ste sa úplne ponorili do technológií online inzercie, je ľahké zabudnúť ako je táto forma reklamy nová a ako stále veľa inzerentov, vydávateľov a značiek je odhodlaných robiť veci starým spôsobom. Automatizácia reklamy a vstup algoritmov a robotov vyústil do tzv “programmatic” reklamného systému, ktorý vzal tento priemysel do úplne iných dimenzií a to rýchlosťou blesku. Nielenže “programmatic” systémy predstavujú súčasné výzvy z technologických perspektív, nové pojmy a procesy, ale stále predstavujú aj pre niektorých ľudí aj kúsok opatrnosti. Nie sú si istí, že tieto systémy myslia strategicky a rozumne pri automatizácii procesov. V skutočnosti, inzerovanie v štýle “programmatic” je silná zbraň, pokiaľ ide o integráciu našej reklamy zo zvyškom marketingu. Napríklad, “programmatic” nám dáva príležitosť zrýchliť a zefektívniť kampane a starať sa o cieľové skupiny počas jej celého životného cyklu. Preto by sme mali obavy z automatizácie marketingu nechať v roku 2014 a do nového roka vykročiť z odhodlaním a porozumením pre implementáciu nových technológií do našich rutinných marketingových procesov.
Nerobte veci pomaly
Doteraz boli nové marketingové technológie doménou inovatívnych spoločností. Ale rok 2015 by mal byť pre vás rokom, ktorý začne zmenu. Ak ste doteraz boli v polohe “čakaj a pozeraj ako sa najprv ostatné spoločnosti adaptujú na túto technológiu”, je čas prehodnotiť myslenie a byť tými, ktorí sa medzi prvými vrhnú do používania novej technológie. Ak chceme uspieť musíme stáť vždy o stupienok vyššie ako ostatní. Znamená to nezakrývať si oči pred novými technológiami a chytať sa nových príležitostí a skúšať ich dovtedy, kým neprinesú prvé ovocie.
Nehádajte
Vzhľadom na to, ako sa všetko rýchlo mení, zbieranie údajov a ich vyhodnocovanie je pravdebodobne najdôležitejšia vec, ktorú budete robiť ako marketér v roku 2015. Ak nevyužívate výhody nástrojov, ktoré sú najlepšie ušité pre vaše ciele, budete len veľmi ťažko sledovať zmeny, ktoré robíte alebo nastavenie stratégie na ďalší rok bude pre vás len tápaním v tme.