Zatiaľ čo čas strávený v aplikácii exponencionálne rastie, číslo aktívne používaných aplikácií na mesačnej báze nie. Od roku 2012 narástol čas používania za mesiac z 23 hodín na skoro 38 hodín, čo je viac ako 63% za dva a pol roka. Napriek tomu je 70% tohto času koncentrovaný do 200 top aplikácií. Štandardný majitel inteligentného telefónu používa menej ako 25 aplikácií mesačne a podľa prieskumov toto číslo a čas používania kolíše podľa pohlavia, veku a etnickej príslušnosti. Najviac používané aplikácie sú zamerané na hry a video.
Ak máte teda v talóne aplikáciu, s ktorou plánujete dobiť svet alebo ju potrebujete k rastu svojho biznisu, buďte opatrní pri očakávaniach. Podstatné si je zmapovať trh, dopyt a cieľovú skupinu, Samozrejme to záleží aj od charakteru aplikácie. Keď sa jedná o hru a nepodceníte jej hrateľnosť na mobilných telefónoch, určite si nájde svoju základňu hráčov a úspech sa časom dostaví. Dôležité je investovať do marketingu a pri aplikáciách sa nejedná o malé peniaze. Pokiaľ však máte “life hack” aplikáciu alebo aplikáciu, ktorá ponúka prístup k vašim službám pre klientov, zamerajte sa radšej na užšiu a špecifickú skupinu užívateľov, aby ste vytvorili skalopevnú základňu, ktorá vašej aplikácii prinesie aktívne používanie na dennej báze. Až potom prichádza čas na expanziu pre ostatné nezainteresované skupiny majiteľov smartfónov.
My sme sa pred časom pustili do promovania a naháňania inštalácií pre aplikáciu určenú na motiváciu detí – BubuApp. Pracuje na jednoduchom princípe medzi rodičom a dieťaťom. Rodič pridelí úlohu a počet bodov za jej vykonanie, dieťa ju splní a dostane body, ktoré môže meniť za rodičom preddefinované odmeny. Aplikácia je dostupná len pre iOS zariadenia a cieľovým trhom je USA. Napriek špecifickosti a charakteru aplikácie sa nám za pár mesiacov podarilo zvýšiť počet inštalácií o niekoľko sto percent na základe dobrého referral marketingu pri malých investíciách do marketingu. Ak teda vyvíjate aplikáciu a stále neviete akým spôsobom ju promovať, radi Vám poradíme ako ju dostať nad hladinu oceánu aplikácií. Pretože mať dobrý nápad veľakrát nestačí a treba ho aj ukázať. Samozrejme v dohľadnej dobe pripravíme aj prípadovú štúdiu, z ktorej sa dozviete viac. A ak máte deti a chcete ich motivovať a naučiť pracovať s virtuálnou menou, stiahnite si Bubu.