Opäť sa budeme opakovať, ale tí, ktorí zareagujú ako prví a predvídajú vývoj, tak sa stanú lídrami na trhu. Svoje eshopy už napríklad do mobilných aplikácií adaptoval predajca elektrotechniky Alza alebo online predajca alko a nealko nápojov Mabo. Nevyhodili zbytočne peniaze na super responzívny web, ale išli rovno do aplikácie a priznám sa, že na ich web už ani nechodím. Jednoducho otvorím appku a cez päť klikov palcom nakúpim.
Výhodou na nezaplatenie je, že aplikácia je napojená na push notifikácie a dokáže Vám okamžite posúvať informácie o stave a pohybe Vašej objednávky a keď náhodou nemáte nič nakúpené, tak Vás môže na to upozorniť alebo Vám podsunie reklamu.
Ak sa vrátime späť k výskumu, tak marketéri zistili, že až 31 percent všetkých e-commerce transakcií pochádza z mobilných zariadení – tým dominujú smartfóny. Tí najvýkonnejší obchodníci dosiahli až 44 percentnú hranicu pre e-commerce mobilné transakcie. Tieto dáta nám jasne naznačujú príležitosť získať ďalšie konverzie na mobilných zariadeniach, ak odstránime bariéry akými sú príliš veľa klikov, neprehľadné formuláre a zbytočné obštrukcie pri platení.
Väčšina e-commerce obchodov sedí iba na jednom zariadení (PC alebo mobil) a na aspoň dvoch sa objavuje iba niečo cez 37 percent obchodov. V štatistikách cross-device transakcií sa väčšina konverzií odohrala na počítačoch.
Nie je žiadnym prekvapením, že v globálnom merítku má najväčší podiel na e-commerce mobilných transakciách Japonsko. UK je druhé a US až na ôsmej priečke. Napriek tomu je v US najväčší nárast mobilných transakcií v kategórii Móda a Luxusné doplnky.
Najzaujímavejším faktom v tomto e-commerce reporte je, že obchodníci s mobilnými aplikáciami generujú väčší objem konverzií ako je priemer na ostatných zariadeniach. Zatiaľ čo tieto mobilné aplikácie tvoria minimálny podiel na transakciách z celkového počtu na mobilných zariadeniach, už teraz je jasné, že angažujú zákazníkov viac a konvertujú ich oveľa efektívnejšie a rýchlejšie ako obchody na responzívnych alebo mobilných weboch.
Podľa reportu sú konverzie aplikácií až o 120 percent vyššie než weby prispôsobené pre mobil a taktiež vyššie ako klasické desktopové weby.