Od štvrtého kvartálu alebo ak chcete Q4, nás delí len pár mesiacov. Ani sa nenazdáme a vkročíme do neho zaskočení a rýchlo začneme naháňať nápady a motívy pre Vianočnú kampaň. Ak sa chceme tomuto vyhnúť a mať náskok, mali by sme začať s prípravami už teraz a obzerať sa potom, čo robí naša konkurencia.
V tomto blogu máme pre vás pár rád a trendov, ako sa pripraviť na Vianoce najmä z pohľadu online marketingu. Výkon, efektivita a optimalizácia, budú určite najskloňovanejšie slová online marketingu minimálne posledné dva mesiace tohto roku. Ak začnete s prípravami skôr, budete mať na skloňovanie týchto troch slov oveľa viac času, čo sa prejaví na návratnosti vašej kampane.
Tento rok očakávame pokračujúci nárast nákupov cez mobilné zariadenia. Každému väčšiemu predajcovi už nechýba aplikácia alebo responzívna stránka, cez ktorú sa dá jednoducho nakupovať aj cez mobilné zariadenie. Náš americký office hlási, že v U.S. očakávajú, že tieto vianoce cez mobil nakúpi až 40 miliónov zákazníkov. Kto teda nezmýšľa mobilne, príde o poriadnu porciu koláča. Inak to nebude ani na Slovensku, aj keď takýto objem nakupujúcich len zťažka dosiahneme. Ak chcete byť pripravení, uistite sa najlepšie už teraz, či sú vaše newslettre a web stránky responzívne a taktiež optimalizované pre vyhľadávaciu viditeľnosť na mobilných zariadeniach.
Taktiež je dôležité byť pripravený z toho dôvodu, že ľudia hľadajú a nakupujú vianočné darčeky už v septembri alebo októbri. Hľadajú takzvané skoré výpredaje alebo “early-bird sales” a “leaked deals”. Túto vianočnú sezónu zaznamenajú boom v online predaji najmä produkty ako sú smart hodinky alebo takzvané “wearables” a to špeciálne fitness sledovacie náramky.
Najväčší nárast nakupujúcich a predajov sa zaznamenáva okolo 26. novembra, ktorý je príznačný Čiernym piatkom (Black Friday), ktorý s obľubou začíname praktizovať aj na Slovensku. Vtedy zaznamenávajú aj e-shopy, najväčšiu záťaž a návštevnosť vystreľuje do nebies. Preto treba pamätať aj na dôležité dátumy a plánovať online marketingové aktivity dopredu. Načasovanie premiéry vašej ponuky je preto kľúčová záležitosť.
Podľa každoročných Vianoc, sú tieto kategórie medzi stálicami v top predaji: Oblečenie a doplnky (Apparel & Accessories) a Luxusné tovary. Taktiež pre ne platia overené techniky predaja ako rozdávanie a posielanie kupónov, vernostné programy, cashback, nákupné porovnávače alebo optimalizácia publikovaním obsahu a robením si tak online PR zároveň podporujúcim SEO.
Tieto techniky predaja platia skoro pre každého, najmä čo sa týka vernostných programov alebo voucherov. Navyše ak tieto dve veci spojíte a podporíte ich online kampaňou, majú veľkú šancu stať sa virálnymi a prilákať ešte viac ľudí ako dovolí váš marketingový budget.
My už s podobnými aktiváciami cieľových skupín cez online kampane a vernostné programy máme a už teraz ich chystáme pre klientov. Ak teda nechcete byť prevalcovaný konkurenciou a chcete byť vidieť ešte pred tým ako začne vianočný boom a bude neskoro, pripravte si vianočnú kampaň s nami už teraz.