Chyba môže byť kdekoľvek, ale najčastejšie je na tvojej strane, aj keď samotný facebook sa ti nesnaží v ich fixnutí veľmi pomáhať. Neobviňujme teda hneď facebook z jeho neschopnosti a poďme sa radšej pozrieť na najčastejšie chyby na strane užívateľa, ktoré môžu spôsobiť neúčinnosť adov:
- Tvoja maximálna cena za klik (CPC) alebo ponuka ceny za tisíc zobrazení (CPM bid) môže byť malá: Často sa totiž stáva, že tvoja cena alebo ponuka je nastavená nižšie ako je odporúčaná, čím jej berieš šancu prebiť sa cez ostatné reklamy a preto sa nezobrazuje ľuďom. Uisti sa teda, či je tvoja cenová ponuka v rámci tej navrhovanej, ktorú nájdeš v “pricing section”, keď nastavuješ tvoj ad. Ak už máš ad vytvorený, nájdeš ju v “ads manger”.
- Rozpočet dosiahol svoj limit: Reklamné ady už možno nebežia z dôvodu minutia budgetu. Ak si už minul nastavený “life time budget”, reklamy sa automaticky prestanú zobrazovať. Môžeš ich znovu spustiť jednoduchým navýšením rozpočtu.
- Zkontroluj odhadovaný dosah na publikum (reach): Pri vytváraní adov ti facebook ukazuje na pravej strane odhadovanú veľkosť publika, ktorá sa mení podľa toho ako nastavuješ tvoju cieľovú skupinu. Ak je cieľová skupina príliš malá, tvoj ad bude mať malú účinnosť.
- Uisti sa, že tvoj ad je relevantný: Správne zacielenie reklamy je dôležitý nástroj na získavanie relevantnej odpovede alebo konverzie. Reklame sa darí lepšie ak sa zobrazuje publiku, ktoré ma naozaj o ňu záujem. Ak ukazuješ mlieko ľuďom, ktorí mlieko nepijú, tak im ho jednoducho nepredáš. Preto si vždy skontroluj cielenie tvojich adov a ak sa im nedarí, neboj sa otestovať nové varianty cielenia.
- Dodržuj základné pravidlá Facebook ads: Dávaj si pozor na základné pravidlo 20tich percent textu v obrázku. Facebook veľmi rád vypustí reklamu, ktorej text presahuje toto pravidlo, ale zvyčajne do dvoch dní na to príde a takúto reklamu ti zablokuje. Ak si potom poriadne nekontroluješ svoje ady alebo si nevšímaš notifikácie, tak na to neprídeš. Facebook má na svojej stránke nástroj, ktorý ti pomôže spočítať počet percent textu v obrázku. V prípade, že nastavuješ reklamu s preklikom na web stránku (web clicks/conversions) dávaj si pozor na obsah stránky. Ak obsahuje pop-up okná alebo iné fičúrky na spôsob spamu, facebook ti túto reklamu ďalej nepustí.
Samozrejme ani samotným vývojarom facebooku sa nevyhnú bugy a preto môžu byť niektoré chybné hlásenia neopodstatnené. V tom prípade je potrebné celý ad zmazať a urobiť ho odznova. Nie vždy je však problém v tvojich adoch, chyba môže byť aj na strane marketovaného produktu, ktorý mohol v realite naraziť na problémy a ľudia už o neho nemajú záujem a tým pádom neklikajú ani na reklamu.