Kremsa Digital

Online marketing. Aký je jeho plán?

07.07.2021

Online marketing. Aký je jeho plán?

Svet online marketingu sa stále zväčšuje. Nie je to len bublina, ktorá sa chystá prasknúť. Je to regulérne odvetvie a podstatná časť nášho pracovného, aj súkromného života. Ako vuyžiť online vo svoj prospech? Čo všetko sa v ňom dá podniknúť? Zistili sme za vás.

Ako uviesť na trh webovú stránku? Aké spôsoby prezentácie môžete využiť? Ktoré nástroje a disciplíny by vás pri promovaní vašich produktov a služieb na internete mali zaujímať? Pozreli sme sa trošku do múdrych knižiek a spravili sme pre vás dve prehľadné štruktúry. Jedna sa týka disciplín online marketingu a tá druhá plánovania

Dobrou správou je, že hoci sú jednotlivé oblasti samostatnými marketingovými kategóriami, môžu všetky vzájomne dopĺňať a sprispievať k dosiahnutiu vašich cieľov. Chcete predsa rozvíjať vaše podnikanie a predávať ešte viac vašich produktov a služieb, však? Tak potom je to takto

online marketing

Online marketing – 6 hlavných disciplín:

  1. Content marketing – tvorba a publikácia užitočného obsahu, ktorá má prilákať, vzdelávať a udržiavať vaše cieľové publikum.
  2. Natívna reklama – prirodzene pôsobiaca reklama, ktorá sa tiež nazýva advertoriál, je typ online reklamy, ktorá sa podobá redakčnému obsahu webovej stránky alebo médiu. Viac o nej píšeme v tomto blogu.
  3. Platená reklama (PPC) – PPC je marketingová stratégia, ktorá zahŕňa platené formy online reklamy. Inzerenti platia zakaždým, keď užívateľ návštívi web alebo klikne na jednu z reklám.  
  4. Optimalizácia vyhľadávania (SEO) – Vylepšenie webovej stránky tak, aby sa stala dohľadať a prinášala na web organickú návštevnosť. Viac sa o SEO dozviete na našom blogu
  5. Marketing na sociálnych sieťach – Postup propagácie produktu alebo služby na platformách sociálnych médií. Spravidla sa to deje prostredníctvom platformy na správu sociálnych médií. 
  6. E-mailový marketing – Marketingový prístup, ktorý využíva e-mail ako spôsob propagácie a starostlivosti o potenciálnych a existujúcich klientov. Prečo treba robiť email marketing, píšeme v článku.

Online marketing a jeho aspekty

Uvedenie digitálneho marketingového plánu do života bez vopred navrhnutého plánu alebo stratégie by mohlo viesť k zlyhaniu. Ak nezohľadníte všetky aspekty, ktoré by mohli mať vplyv na jeho vývoj, úspech sa pravdepodobne nedostaví. A keď už hovoríme o digitálnom marketingu, je dôležité ho robiť správne. 

Mali by ste vedieť, že Spoločnosti s blogom generujú o 67% viac potenciálnych zákazníkov ako spoločnosti bez aktívneho blogovania. Priemerný človek vidí každý deň 5 000 reklám. Je preto nevyhnutné prepracovať každú časť svojej stratégie tak, aby váš plán vyčnieval a oslovil vaše cieľové publikum.

Digitálne komunikačné kanály nadobudli určitý rozmer. Podľa údajov Forbesu 55% svetovej populácie prístup na internet. To v preklade znamená, že je to trh s viac ako 4,2 miliardami užívateľov. Trend uprednostňuje nákupy z mobilných telefónov: 51% digitálneho obchodu sa uskutočňuje prostredníctvom mobilných zariadení. Preto by ste sa mali uistiť, že váš obsah je prispôsobený pre mobilné zariadenia. 

Rozhodovanie o konkrétnom cieľovom publiku, niektorých obchodných cieľoch a adekvátnej hodnotovej ponuke sú aspekty, ktoré je potrebné rozvinúť pri štruktúrovaní marketingového plánu.

Čo je plán digitálneho marketingu?

Plán pomáhajú formulovať kampane a správne načasovať tieto jeho časti: 

  • Krátkodobé, strednodobé a dlhodobé obchodné ciele.
  • Stratégie pre dosiahnutie cieľov na digitálnej úrovni.
  • Vhodné kanály.
  • Akčné a rozvojové plány.
  • Investície a rozpočet. 
  • Načasovanie a plán.

Podľa Philipa Kotlera, ktorý je považovaný za jedného z otcov moderného marketingu, definuje tradičný marketingový plán takto: „Dokumentovať, ako sa budú dosahovať strategické ciele organizácie prostredníctvom konkrétnych marketingových stratégií a taktík, pričom východiskovým bodom je zákazník. Súvisí to aj s plánmi iných oddelení v rámci organizácie.“ 

Túto formulku by sme mali mať po ruke, aby sme nestratili pozornosť. Potrebuje teda vaša spoločnosť stratégiu digitálneho marketingu? Vo väčšine prípadov je odpoveď jednoznačná: 100% áno.

Prečo potrebujete plán?

  • Prilákajte, presvedčte a konvertujte zákazníkov. Dovoľte im, aby si váš produkt alebo službu zamilovali.  
  • Naplánujte všetky stratégie a činnosti, aby ste oslovili cieľového zákazníka.
  • Segmentujte svoje marketingové kampane tak, aby poskytovali hodnotu v každej fáze.

Pred vypracovaním krokov, ktoré definujú štruktúru plánu vášho digitálneho marketingu, by ste sa mali cítiť pohodlne. Online marketing vašej spoločnosti, ako aj cieľové publikum, kanály, kde by ste mali byť prítomní, vaša konkurencia – to všetko by malo hrať pekne dokopy. 

Ako sa vám darí všetky tieto kroky zosúladiť? Napíšte nám. 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia