Kremsa Digital

Online marketingové knihy, ktoré určite stoja za prečítanie

06.03.2018

Online marketingové knihy, ktoré určite stoja za prečítanie

Úspech je založený na vedomostiach. Iba tí, čo vedia, môžu robiť veci správne. Tí ostatní musia svoje vedomosti najprv nadobudnúť. Majú pritom dve možnosti, buď budú skúšať a učiť sa z vlastných chýb, alebo sa môžu učiť od iných, ktorí si už týmto procesom prešli a vedia, ktorá je tá správna cesta. Pre ašpirujúcich marketérov, ktorí si chcú svoju cestu k úspechu urýchliť, sme pripravili zoznam tých najlepších kníh o online marketingu, ktoré sa nám dostali pod ruku a ktoré naozaj stoja za prečítanie. Ak ste tiež čítali iné zaujímavé a kvalitnými informáciami nabité knihy pre online marketing, pokojne nám ich napíšte do diskusie pod článkom.

Sociálne médiá

Gary Vaynerchuk – The Thank You Economy

The Thank You Economy bola vôbec prvá kniha o online marketingu, ktorú som prečítal. Daroval mi ju marketingový riaditeľ Nestlé, keď som začínal svoj prvý business. Gary Vaynerchuk je trošku excentrická osoba a jeho osobný prejav, v ktorom nesmú chýbať pikantné vulgarizmy, nemusí sedieť každému. Jeho kniha je však nabitá kvalitnými informáciami o správaní sa ľudí na sociálnych sieťach a hlavne o tom, ako by sa mali na sociálnych sieťach správať marketéri. Gary dokázal najmä pomocou sociálnych sietí vybudovať svoj vlastný úspešný online business a to je tiež dôvod, prečo treba brať jeho slová vážne.

Gary Vaynerchuk - The Thank You Economy

Marketing

Dan Ariely – Predictably Irrational

Hovorí vám niečo pojem behavioral economics? Finančný svet je postavený na myšlienke, že ľudia sa správajú racionálne a robia racionálne rozhodnutia. Toto však nie vždy platí. A o tom je práve kniha Predictably Irrational. Dan Ariely v nej ponúka výsledky svojich psychologických testov na ľuďoch a ukazuje ako sa ľudia správajú a aké robia rozhodnutia v daných situáciách. Ak si po každej prečítanej kapitole nepoviete, že „Ahaa, tak toto musím vyskúšať!“, potom vám sám vrátim peniaze, ktoré ste za knihu zaplatili.

Dan Ariely - Predictably Irrational

Pay Per Click na Google

Brad Geddes – Advanced Google AdWords 3rd Edition

Pre skúsenejších inzerentov, ktorí už majú akú-takú skúsenosť s Google Adwords a chcú zistiť, ako môžu svoje kampane robiť ešte lepšie, je tu 600-stranová lahôdka s mikroskopickými písmenkami od Brada Geddesa. Kniha je naozaj nabitá kvalitnými informáciami, od nastavovania kampaní až po stratégie pri optimalizácii Google Display. Kniha je síce z roku 2014 a odvtedy sa Google Adwords trošku zmenil a nie všetky nové funkcionality sú v knihe obsiahnuté, ale aj tak toto dielo poskytuje veľmi cenné informácie z oblasti stratégie a vytvárania reklamy v tejto sieti.

Brad Geddes - Advanced Google AdWords

UX

Don Norman – The Design of Everyday Things

Moja prvá myšlienka pri pohľade na túto knihu bola: „Čo ma môže kniha z roku 1988 naučiť o dizajnovaní webstránok?  Veď vtedy hádam internet ešte ani neexistoval.“ Nikdy som sa nemýlil viac. Novšie vydanie už síce používa príklady z moderného sveta, ale nie priamo z internetu, aký poznáme dnes. Aj napriek tomu vám kniha ponúkne množstvo nápadov a návodov, ktoré sa dajú aplikovať na moderné webstránky. Pozor, po prečítaní tejto knihy sa so sklamaním pozriete na svoju webstránku a začnete zháňať rozpočet na jej redizajn.

Don Norman - The Design of Everyday Things

Content Marketing

Janice Redish – Letting Go of the Words 2nd Edition

Janice vám vo svojej knihe ponúkne množstvo tipov a návodov ako písať marketingové online texty. Svoje myšlienky má podložené štatistikami a vy si uvedomíte, že napísať pár riadkov na web má tiež svoje pravidlá a stojí za tým celá veda.

Janice Redish - Letting Go of the Words

V tomto zozname sme spomenuli iba online marketingové knihy, ktoré nás doteraz najviac oslovili, a ktoré si myslíme, že určite stoja za prečítanie. Určite sme neprečítali všetky knihy dostupné na trhu a preto nás ospravedlňte, ak sme nespomenuli práve tú vašu obľúbenú. Skôr je to priestor pre vás povedať nám o nej v diskusii pod článkom. Budeme určite veľmi radi za každý váš tip na dobré čítanie.

Ďalšie online marketingové knihy, ktoré určite stoja za prečítanie:

PPC

Perry Marshall, Keith Krance, Thomas Meloche – Ultimate Guide to Facebook Advertising

Perry Marshall – Ultimate Guide to Google Adwords

Richard Stokes – Pay-Per-Click-Advertising

Marketing

Martin Lindstrom – Buyology

Jonah Berger – Contagious

Nir Eyal – Hooked

Robert C. Cialdini – Influence

Content Marketing

Joe Pulizzi – Epic Content Marketing

Kremsa Digital – Content Marketing ebook (zadarmo na stiahnutie)

UX

Steve Krug – Don’t Make Me Think





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia