Od nového roku začína Pinterest experimentovať s inzerciou na svojom portáli a hľadať spôsoby ako ho zmonetizovať. Doteraz fungoval iba ako priestor na ukázanie vecí, ktoré sa vám páčia alebo po čom túžite. V tom začal Pinterest vidieť obrovskú príležitosť, keďže narozdiel od Facebooku, ktorý sa orientuje na vašu minulosť a spomienky a Twitteru, ktorý sa naopak zamierava na prítomnosť, tak na Pintereste ľudia ukazujú budúcnosť alebo to ako by mal ich kútik života vyzerať.
Tu má táto sociálna sieť navrch od všetkých ostatných, čo sa týka online predaja. Nehovoriac o tom, že posledný rok začal Pinterest rásť tempom Twitteru a Facebooku príznačným ich nástupníckych časov a v súčasnosti jeho registrovaní užívatelia prekročili číslo Twitteru. V USA registrujú 40 miliónov užívateľov a momentálne ich počet začína rásť vo všetkých kútoch sveta. Niet sa teda čo čudovať, že Pinterest pristúpil k tomuto kroku, ale začína s tým opatrnejšie ako ktokoľvek iný. Inzerciu sprístupnil len pre 12 vopred vybraných spoločností, ktoré sa na rok zaviazali minúť na inzercii 1 milión dolárov výmenou za tzv. “promoted pins”, ktoré sa nenásilným spôsobom zaradia na nástenku medzi vaše pripnuté posty. Čísla o efektívnosti tejto reklamy, ktoré sú zatiaľ k dispozícii, ukazujú prekvapivo vysokú mieru konverzií a angažovania užívateľov. Prvým januárom 2015 sa oficiálne spúšťa inzercia, ktorá je ako už bolo povedané, založená na báze rezervácií určitého objemu pozretí (CPM).
O efektivite tejto reklamy hovoria aj čísla, ktoré ukazajú, že promovaný pin bol pripnutý na nástenku užívateľov toľkokrát ako ten organický a v niektorých prípadoch dokonca aj viac. To spôsobilo, že inzerenti, ktorí zaplatili za určitý objem impresií dostali o 30% viac, tým že užívatelia “re-pinli” ich post a ten sa šíril organicky ďalej. Navyše Pinterest ohlásil aj vznik “Pinstitute”, ktorý bude pomáhať brandom vzdelávať sa o inzertnej sieti a to v dvoch odvetviach, kreativite a merania konverzií.
V súčasnosti je táto beta verzia inzertnej siete Pinterestu prístupná teda len pre zopár vyvolených, ale v blízkej dobe pripravuje sériu webinárov a online edukatívnych nástrojov pre širokú verejnosť. Ak teda ešte vaša značka na Pintereste nie je, tak je najvyšší čas ju tam vybudovať a byť medzi prvými, ktorí budú benefitovať z tejto príležitosti.