Ak sa chystáte opísať a predávať váš produkt pomocou kvalitného obsahu na webe alebo na sociálnych sieťach, môžete využiť mnohé techniky. Najznámejšia je AIDA, pričom skratky znamenajú Attention, Interest, Desire, Action. V preklade: pozornosť, záujem, túžba, akcia. Váš potenciálny klient si informáciu prečíta, chytili ste ho. V druhom kroku začína prejavovať záujem a kým dočíta text, začne po vašom produkte túžiť. Ideálne je, ak rovno klikne na gombík nakupovať.
Samozrejme existuje niekoľko desiatok prístupov, ktorými sa ako blogeri, copywriteri a content špecialisti môžete riadiť. Nás okrem klasického a asi aj najznámejšieho AIDA návodu zaujal aj prístup, ktorý uvádzame nižšie.
Čo tomu predchádza?
Bob Serling tvrdí, že kým začnete o vašom produkte alebo službe písať akýkoľvek predajný text, mali by ste splniť 4 základné predpoklady.
# 1: Musíte mať kvalitný produkt alebo službu
# 2: Zadefinujte si ideálny profil zákazníka
# 3: Vybudujte si dôveru s cieľom maximálneho zisku
# 4: Ponúknite širokú paletu prídavných služieb k produktu
Ďalšie kroky
Krok 1: Predtým, ako napíšete prvé slovo, musíte vykonať dôkladný prieskum
Krok 2: Odpočívajte a strávte to, čo ste práve zistili
Krok 3: Vytvorte si komplexný zoznam faktov a čísel
Krok 4: Uveďte zoznam výhod, ktoré váš zákazník získa, ak si váš produkt alebo službu kúpi
Krok 5: Vytvorte ponuku, o ktorej si myslíte, že je neodolateľná
Krok 6: Zabezpečte formu záruky v prípade, že by klient nebol spokojný
Krok 7: Napíšte silný nadpis zameraný na pozornosť
Krok 8: Použite farebné prvky, aby ste upútali nielen textom, ale aj vizuálom
Krok 9: Grafiku zvoľte s citom
Krok 10: Vytvorte úvodný odsek, perex, ktorý logicky nadväzuje na nadpis a navnadí čitateľa
Krok 11: Odstráňte všetky gramatické chyby
Krok 12: Vytvorte lákavé podnadpisy, ktoré udržia čitateľa v strehu
Krok 13: Upozornite klientov na ich na najväčšiu výhodu.
Krok 14: Úplne odstráňte pochybnosti zákazníka
Krok 15: Vytvorte dokonalé prostredie pre svojich zákazníkov
Krok 16: Upevnite vašu dôveryhodnosť pomocou opísaných vlastností produktu alebo služby
Krok 17: Poskytnite zákazníkom nespochybniteľný dôkaz, že doručíte všetko, čo sľúbite
Krok 18: Rozložte text na jednotlivé časti
Krok 19: Dajte zákazníkom zoznam výhody, ktoré získajú používaním vášho produktu
Krok 20: Stručne zhrňte kľúčové výhody značky ako celku
Krok 21: Spíšte v bodoch kompletný zoznam funkcií vášho produktu
Krok 22: Skúste zostaviť výhodný balík, o ktorý žiadny rozumný zákazník nebude chcieť prísť
Krok 23: Uveďte cenu vášho produktu
Krok 24: Nezabudnite vyzvať k akcii – call to action
Krok 25: Zvýšte svoje zisky pomocou dobrého obsahu
Krok 26: Eliminujte riziko nepresných informácií a zvýšte tým predaj
Krok 27: Zdokonaľte produkty a služby na maximum a popíšte ich
Krok 28: Zvýšte interakciu vašich klientov
Krok 29: Uľahčite ľuďom proces objednávky
Krok 30: Vyhnite sa externým odkazom, ktoré vašich zákazníkov presmerujú mimo vášho webu
Krok 31: Dajte si počas tvorby textu a predajných materiálov pauzu. Relaxujte.
Krok 32: Skontrolujte a prepíšte pôvodný text, aby ste dosiahli maximálny výsledok.
Krok 33: Prečítajte si váš text o týždeň neskôr a spravte si poznámky, čo by ste nabudúce spravili inak a lepšie.
Ak potrebujete vytvoriť obsah, ktorý zaujme, napíšte nám na office_sk@kremsa.com. Radi vám pomôžeme a poradíme.
Naše aktivity v oblasti content marketingu nájdete na https://kremsa.sk/service/service-content-marketing/.