Kremsa Digital

Reklama z Facebooku rovno na Instagram

24.09.2015

Reklama z Facebooku rovno na Instagram
Je to naozaj revolučné prepojenie Facebooku s Instagramom, na ktoré sme všetci po akvizícii storočia čakali. Ak ste sa pýtali, načo kupuje Facebook obyčajnú aplikáciu za nepredstaviteľné peniaze, ktorá na fotku aplikuje iba filter, v tomto článku nájdete odpoveď.

Facebook začal spúšťať rozšírenie svojej reklamy aj pre Instagram. Stačí, že vo svojom reklamnom manažérovi zakliknete pri cielení na placements kolónku Instagram a Vaša Facebook reklama sa začne objavovať aj tam. V súčasnosti je táto možnosť prístupná len v API, do ktorého máme ako Facebook Marketing Partner unikátny prístup a vieme ju patrične testovať a používať so všetkým požehnaním Facebooku. Možnosť pustenia reklamy na Instagram sa pomaly objavuje aj v Power Editore, ale je to naozaj veľmi pomaly. Zatiaľ len v USA. Pre našich slovenských užívateľov, by mala byť táto vymoženosť užívateľsky dostupná v priebehu budúceho roka.

Je to naozaj revolučné prepojenie Facebooku s Instagramom, na ktorú sme všetci po akvizícii storočia čakali. Ak ste sa pýtali, načo kupuje Facebook obyčajnú aplikáciu za nepredstaviteľné peniaze, ktorá na fotku aplikuje iba filter, tak už máte odpoveď. Odporúčame Vám založiť si čím skôr konto pre Váš brand lebo toto bude naozaj “game changer”. A kto tento začiatok zmešká, bude ho stáť veľa úsilia a peňazí, aby konkurenciu neskôr dobehol. My už na tom pracujeme odkedy sa k nám táto správa doniesla z útrob Facebooku a pridávame ju aj do nášho nového produktu AutoBoost, ktorý vyvíjame spolu s PS Digital a jeho UI verzia je už na ceste. Automatizuje boostovanie postov na základe vopred definovaných charakteristík a cieľov a šetrí tak čas a peniaze agentúram, ktoré sa doteraz museli manuálne starať o boostovanie niekoľkých desiatok postov denne.

Ale teraz späť k Facebook adom na Instagrame. Ak náhodou nepoznáte príbeh ako sa dostal Instagram do rúk Facebooku, tak pozorne počúvajte. Písal sa rok 2012, kedy Kevin Systrom a Mike Krieger predali svoju spoločnosť, ktorú tvorilo iba 13 ľudí. Kúpil ju Facebook, ktorý za túto foto filtrovú aplikáciu zaplatil 1 miliardu a 300 miliónov v hotovosti. Áno, v hotovosti.

V apríli roku 2012 asi nikto netušil, okrem Marka Zuckerberga a jeho investorov, že Instagram porastie do závratných výšok. Z jeho pôvodných 80 miliónov užívateľov, sa do tohto roku rozrástol viac ako 3 násobne a to na 300 miliónov užívateľov. Toto číslo naďalej rastie a Instagram začínate vidieť masovo používať už aj na Slovensku.

Trvalo rok, kým Facebook začal to, čo s Instagramom už pri jeho kúpe zamýšľal. Prvého novembra 2013 sa na Instagrame v USA objavila prvá reklama alebo ak chcete “sponzorovaný post”. Ani nie o rok sa reklama začala objavovať už aj v mobiloch v UK. Všetci sme sa báli toho, že táto infiltrácia reklamy, naruší našu príjemnú skúsenosť s prezeraním fotiek. Našťastie sa tak nestalo a portfólio reklamných formátov v Instagrame sa naďalej rozrastá.

Prečo vlastne kúpil Facebook Instagram?

1. Lebo mohol

2. Lebo nechcel, aby to konkurencia urobila skôr – zálusk si robil aj Google

3. Lebo mobilná appka Facebooku bola neúspešná, zatiaľ čo Instagram si viedol dobre

4. Lebo Facebook mal krízu stredného veku a kúpa obľúbenej “hip” foto zdieľacej appky je porovnateľné s kúpou nového športiaka

5. Lebo veľa ľudí je na Facebooku iba preto, aby mohlo očumovať fotky iných a Facebook to chcel naďalej zachovať iba pre seba

6. Získal viacej dát

7. Lebo chcel ukázať, že si môže kúpiť aj dušu

8. Lebo to bolo lacnejšie ako vynájsť stroj času

9. Lebo chcel mať exkluzívnejšiu verziu Facebooku, aby si udržal vyššiu triedu šťastnú

Takže poďme si to zhrnúť ešte raz. Z Facebooku budete vedieť jedným kliknutím poslať Vašu reklamu aj na Instagram. Kde ju uvidí viac ako 300 miliónov aktívnych užívateľov, z ktorých je 30% v USA a zvyšok je vonku. Pre angažovanie Instagramovej komunity môžete použiť tieto typy reklamy – Guaranteed Impressions, Video Views, Website Clicks, Mobile App Installs a Website Conversions.

Na svete sú už aj prvé reálne výsledky, ktoré vyšli z testovania u niekoľkých vybraných značiek. Americká značka GILT použila Instagram na získavanie inštalácií pre svoju aplikáciu a zaznamenala ich 85.9% nárast vďaka novej Facebook technológii. Anglická značka MADE zase vďaka tejto metóde získala až o 13% lepšie ROI. 

Bonusom je, že výsledky z kampane na Instagrame sú k dispozícii vo Facebooku reportoch a do reklamy viete integrovať aj Facebook Pixel. S reklamou na Instagrame musíte byť však rozvážny a opatrný. Treba dávať veľký dôraz na vizuálnu príťažlivosť fotiek a mesidž musí byť tiež stručný a jasný, aby ste neznechutili užívateľov a nespravili si instantné faux-pas.

Viac sa o téme dočítate priamo na Facebooku.

 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia