FAN ako Facebook Audience Network
Audience Network je reklamnou sieťou mobilných aplikácií, ktorá rozširuje možnosti Facebook reklamy a jej propagácie.. Využíva rovnaké nástroje cielenia a analýzy ako sa bežne používa na Facebooku. Ak ste doteraz na Facebooku nepoužívali reklamnú sieť aplikácií, možno je práve teraz ten správny čas pustiť sa do toho. Väčšina ľudí na mobilných zariadeniach trávi veľkú časť svojho času práve v aplikáciách . Veľká reklamná sieť ponúkajúca presné zacielenie na určitú skupinu užívateľov, preto môže byť aj pre vás a váš biznis zaujímavým marketingovým rozšírením.
Facebook nedávno oznámil, že jeho Audience Network dosahuje ročné výnosy v objeme takmer 1 miliardy USD. Samotná aplikácia pritom nie je na trhu ani cele dva roky.
Spoznajte sa bližšie s FAN
Facebook Audience Network (FAN) otvára marketérom nové možnosti rozšírenia reklamných kampaní. Je to relatívne mladá aplikácia, ktorá však zohráva stále významnejšiu úlohu na poli mobilnej reklamy. Zo štúdie, ktorú Facebook zverejnil v apríli tohto roka zároveň vyplýva, že FAN zaznamenala až 10-násobný medziročný nárast v používaní schválených aplikácií s natívnym formátom.
Tieto majú v súčasnosti 83-percentný podiel vo FAN v porovnaní s tzv. bannerovými formátmi. Možno najdôležitejšou informáciou v tejto súvislosti je tiež skutočnosť, že v úvode tohto roka Facebook rozšíril FAN aj na mobilné weby, čo výrazne rozšírilo možnosti jej dosahu.
Jednou zo slabších stránok FAN z pohľadu marketérov je nedostatok kontroly. V jej prípade totiž samotný Facebook určuje to, kde sa konkrétna reklama zobrazí a pri zbieraní údajov je tak následne ťažšie zistiť, kde všade bola umiestnená. Je však nepochybné, že Facebook je priekopníkom v cielení na užívateľov, a preto sa nie je čoho obávať. Použitím native formátu reklamy presne viete, ako sa táto reklama zobrazí užívateľom – s rovnakou kreatívou a call-to-call action črtami, ako sa zobrazia na Facebooku.
Sila reklamy
Facebook Audience Network predstavuje jednoduchý spôsob zvýšenia výkonnosti, a tiež rozšírenia dosahu kampane. Zároveň je vhodným nástrojom na propagáciu online nákupov cielených na individuálne akvizície. Bez ohľadu na to, aké sú vaše biznis ciele či veľkosť vášho podnikania, FAN určite stojí za vyskúšanie.