Vytváranie konzistentnej návštevnosti je základom každého stabilného online biznisu. Ak nemáte dostatok návštevníkov na vašej webovej stránke, nemôžete získať ani perspektívnych, lojálnych a takzvaných verných zákazníkov. Ako robiť SEO tak, aby vám stúpala nielen návštevnosť na stránke, ale aby ste aj mali konverzie? Dozviete sa z článku.
SEO sa momentálne nachádza v svojom najdôležitejšom štádiu evolúcie a stará dobrá pravda o kľúčových slovách je v súčasnosti iba polovicou úspechu. Preto vám priblížime tipy a triky, ako mať SEO pod kontrolou. A pokiaľ by ste niekde počuli, že to robiť netreba, tak OK, nejdeme vás presviedčať. V tom prípade sa ale zmierte s tým, že Google vás šupne na desiatu stránku vo vyhľadávaní. Len pre zmienku – už druhá strana na Google je pre zákazníkov nezaujímavá.
SEO ako proces
SEO je dlhodobý proces a nemôžete čakať, že výsledky sa dostanú hneď na druhý deň. Normálne trvá pár mesiacov než si všimnete posun vo vyhľadávacom rebríčku.
Čo vás čaká predtým, ako začnete so SEO optimalizáciou? Pred tým, než sa pustíme do nejakých činností, je potrebné urobiť analýzu súčasného stavu webu. Potom to začne byť zaujímavé po všetkých stránkach.
- Analýza kľúčových slov
- Technický audit
- Audit obsahu
- Audit odkazového portfólia
- OffPage SEO – spätné odkazy, relevantnosť a indexovanie stránok. Vysvetlíme inokedy, dobre? Sľubujeme. Ale nechceme vás zahlcovať hneď od začiatku.
- OnPage SEO
Tu by sme sa radi pristavili viac, lebo máme pre vás veľmi veľa užitočných informácií, ale nechceme skákať od témy do témy, tak vám ďalšie tipy priblížime v inom blogu. Reč je o takých veciach ako: nadpis, interné prelinkovanie, podnadpisy, meta údaje, kľúčové slová, optimalizácia textu, rýchlosť webu a načítavania stránky, oblázky, mobile friendly obsah a iné zaujímavé faktory, ktoré by sa vám oplatilo neignorovať.
Ostatné dôležité faktory ako napríklad vychytávky v texte – blog, alt atribút v tagu obrázku alebo popis malými písmenami o fotke pod ňou, sú už len šperkom v celom texte.
3 užitočné rady SEO špecialistu
Andrej Holeša je náš SEO macher. Má bohaté skúsenosti z praxe a vie to aj dokázať. Neveríte? Toto sú jeho TOP 3 rady, na čo by ste pri tvorbe SEO nemali zabudnúť.
1. Majte jasno v kľúčových slovách
Analýza kľúčových slov je prvá a často aj rozhodujúca časť celého SEO procesu. Ak si zvolíte príliš ťažké slová, aj niekoľkomesačná snaha vás nedostane tam kam chcete, pričom stratíte množstvo času a peňazí. Alebo sa v Google posuniete dostatočne vysoko, kľudne aj na prvé miesto, ale na nerelevantné kľúčové slová. Získate tak návštevníkov, avšak prevažne len takých, čo nemajú žiaden záujem o váš produkt alebo službu.
Potom je ešte prípad, že si zvolíte správne kľúčové slová. Také, ktoré majú dostatočnú hľadanosť, primeranú náročnosť a sú relevantné k vášmu podnikaniu. Na objavenie takých slov určite zainvestujte do kvalitného SEO nástroja, ako je Ahres alebo Semrush. Analýza kľúčových slov práve vyžaduje konkrétne dáta, z ktorých úplne najzákladnejšia je hľadanosť kľúčového slova.
2. Pri tvorbe obsahu berte SEO ako samozrejmosť
Alebo by sa dalo poradiť – vytvorte si zvyk tvoriť SEO priateľský obsah
Častá chyba je napísať obsah a až potom myslieť na SEO. Takto vzniká na vašej stránke veľké množstvo obsahu, ktorý nie je správne optimalizovaný pre vyhľadávače a nikomu sa to už dodatočne nechce opravovať.
Existuje pritom veľmi jednoduché riešenie. Stačí, že ten kto vytvára obsah, aplikuje SEO princípy už počas tvorby obsahu. Po čase bude pre neho samozrejmosťou pridať interné prelinkovanie na iné články, alt popisky pre obrázky či správne nadpisy. Bude vedieť, že na štruktúre url a anchor texte záleží a že dobrý meta popis zvyšuje mieru prekliku.
To isté platí pri modifikáciach na stránke. Už keď sa vytvárajú nové podstránky, alebo pridávajú nové funkcionality, je potrebné myslieť na SEO. Takto môžete zlepšovať onpage SEO súbežne s tvorbou vášho webu a ušetríte tak množstvo času.
3. Určite si svoju linkbuildingovú stratégiu
Pri linkbuildingu existuje toľko techník, že by ich súpis stačil kľudne na jednu dlhú knihu. Väčšina z nich pritom vyžaduje úsilie a nedá sa spraviť okamžite.
Vyberte si preto len zopár takých, ktoré najviac vyhovujú vašej situácií a v tých sa zdokonaľte čo najviac. Taktiež neriešte techniky, ktoré síce znejú zaujímavo, ale vy ich nedokážete realizovať. Napríklad ak má vaša oblasť podnikania veľké a aktívne publikum ako napríklad fitness, oplatí sa vytvoriť veľmi prepracovaný, do hĺbky idúci článok, ktorý sa dá použiť ako link magnet. Ak ale predávate hydraulické zariadenia, je lepšie sa zamerať na iné stratégie, ako získať spätné odkazy.
Najprv sa naučte, podľa čoho rozpoznať kvalitný spätný odkaz a potom nastavte efektívne procesy pre linkbuilding. Také, ktoré sú pre vás vhodné.
Čo pre vaše SEO vieme urobiť?
- Vypracovať SEO audit vašej stránky
- Nastaviť si SEO stratégiu
- Využívať OnPage a OffPage SEO taktiky
- Pracovať na dlhodobom a pravidelnom zvyšovaní návštevnosti na vašom webe alebo eshope
- Získať maximum návštevnosti z organického vyhľadávania
- Platiť menej za reklamné formáty
- Zvýšiť mieru konverzie a objednávok na vašom webe
Chcete byť medzi prvými v organickom vyhľadávaní na Google? Máme pre vás riešenie.
Napíšte nám, radi sa na váš web pozrieme!