Zdieľanie vytvára viralitu, zlepšuje SEO a zvyšuje angažovanie s Vašim produktom alebo značkou. V súčasnosti je hlavným meradlom úspechu virality počet lajkov a tweetov. Ak sa Vám zadarí vytvoriť post so všetkými predpokladmi k šíreniu, tak viralita by mala priniesť aj nových fanúšikov a subscriberov.
Tak ako teda vytvoriť zdieľaniu náchylný post? Tu sú tri tipy, ako priniesť Vášmu obsahu viacej virality.
1. Prispôsobte obsah k mobilnému zobrazeniu
Viac ako 70 percent návštevnosti Facebooku prichádza z mobilných zariadení, čo znamená, že obsah, ktorý zverejňujeme na Facebooku by mal byť optimalizovaný pre zobrazovanie na mobilných zariadeniach. Ideálne všetko čo linkujete, by malo byť zobraziteľné na mobile.
Taktiež sa uistite, že veľkosť a orezávanie fotiek pasuje na mobilné dimenzie Facebooku. Obrázky o veľkosti 560×292 pixelov sú optimálne pre zobrazenie na nástenke v mobile.
Nadpisy a teasery by mali byť skrátené tak, aby pri zdieľaní linku bola zabezpečená čitateľnosť ich posolstva. Taktiež by mali navádzať na kliknutie a otvorenie postu.
2. Boostujte iba tie posty, o ktoré majú ľudia viditeľný záujem
Boostovanie neaplikujte všeobecne na všetky posty a už vôbec neplaťte skôr ako si Váš post stihnú ľudia všimnúť. Organický záujem ľudí je totižto najlepší ukazovateľ úspešnosti postu. A až vtedy, keď sa mu dostane dostatok organického záujmu, tak stojí za to boostnuť ho. Navyše ľudia reagujú lepšie na post, pokiaľ už má na sebe nalepených zopár lajkov, komentov a zdieľaní.
Pamätajte, že nezáleží na tom ako veľmi si myslíte, že post je dobrý lebo veľakrát sa to nezhoduje s tým, čo si myslí publikum.
3. Urobte si “share” test
Položte si najprv otázku: “Keď ľudia uvidia môj post, budú ho okamžite chcieť zdieľať s ich priateľmi?” Ak si to nemyslíte, tak pravdepodobne sa ide stať to, že tento post nedosiahne zadefinované ciele Vašej stránky.
Ak chcete vedieť, či má niečo potenciál byť zdieľané, pouvažujte nad nasledujúcimi charakteristikami:
– farebnosť
– zaujímavosť
– prekvapivosť
– inšpiratívnosť
– odlišnosť
– aktuálnosť
Ďalší faktor úspešnosti je, či je Váš post adresovaný na problémy, záujmy alebo túžby publika.
Tu je príklad úspešného postu, ktorý dosiahol naozaj vysoké čísla v angažovanosti. Publikovala ho stránka womenworking.com, ktorá sa zaoberá blogovaním z prostredia pracujúcich žien. Niekedy stačí prebrať už existujúce múdrosti, dať im korporátne farby a úspech je na svete 😉