Kremsa Digital

Sviatočné marketingové tipy pre Váš Instagram

03.12.2015

Sviatočné marketingové tipy pre Váš Instagram
Existujú jednoduché taktiky ako zachytiť pozornosť a zvýšiť angažovanosť vianočných shoperov na Vašom Instagram účte. Tu je šesť užitočných tipov ako pritlačiť na instagramový marketing v týchto predvianočných časoch.

Je Vaša spoločnosť na Instagrame? Táto otázka by už mala v tejto dobe znieť divne, keďže táto platforma sa už stala marketingový “must”. Navyše ak ste na Facebooku, tak ste jednou nohou zároveň aj na Instagrame.

1. Opýtajte sa followerov, ktorý sa im páči viac…

Je dobre známe, že pýtanie sa otázok na sociálnych médiách je vynikajúci spôsob ako generovať angažovanosť. Môžete to využiť práve túto predvianočnú sezónu a zachytiť čo najviac ľudí aj mimo Vášho stabilného publika.

Stačí ak vedľa seba do obrázku postavíte dva podobné produkty a opýtate sa užívateľov, ktorý by sa im viacej hodil pre tieto Vianoce alebo čo majú radšej. Kapor alebo filé? Zelené šaty alebo modré? Živý alebo umelý stromček?

Pre vytvorenie takýchto obrázkov môžete využiť online nástroje alebo mobilné aplikácie, ktoré vedia vytvoriť z obrázkov takýto layout. Najpoužívanejší na mobiloch je Moldiv. Produkty, ktoré ukazujete nemusia byť len tie najlepšie čo máte, ale úplne stačí, keď majú potenciál vyvolať konverzáciu a angažovanosť.

2. Spojte sa s konkrétnym prípadom

Pomáhanie je vždy dobré pre obe strany. Pre Vašu komunitu a pre reputáciu Vašej značky. To špeciálne platí cez sviatky ako sú hlavne Vianoce. Ak sa zameriate na dávanie ostatným, veľa zákazníkov si nebude všímať len Vašu charitatívnu činnosť, ale bude chcieť na nej aj participovať.

Niektoré spoločnosti robia zbierky peňazí, jedla alebo hračiek a dávajú ich lokálnej charite. Niektorí zase dávajú časť z ceny produktu priamo na charitu. Zákazníci sú takýmto spôsobom náchylnejší produkt kúpiť a podieľať sa tak na dobrej veci.

Nezáleží na tom aký spôsob si zvolíte pre Váš biznis, podporovanie charity je vždy obrovská príležitosť pre budovanie pozitívneho imidžu. Ak zavesíte na Instagram fotku ako Vaša spoločnosť alebo Vaši zamestnanci priamo v akcii alebo v teréne podporujú charitu, každý si to istotne hneď všimne.

3. Spustite vianočnú súťaž

Fanúšikovská súťaž poskytuje dve výrazné výhody pre Váš biznis. Zvyšuje angažovanosť a zároveň buduje vzťah a lojalitu. Taktiež dostávate už vytvorený skvelý obsah a to v podstate zadarmo.

Napríklad taký Starbucks odviedol veľmi dobrú prácu pri Instagram marketingu. Úspešne generovali angažovanosť jednoduchým zdieľaním obsahu, ktorý vytvorili užívatelia, počas ich výročnej súťaže Red Cup. Požiadal užívateľov, aby zdieľali to ako oslavujú návrat červených sviatočných pohárikov a zároveň to označili hashtagom #RedCupContest. Cena pre víťazov bola darčeková poukážka do Starbucks a táto súťaž vygeneroval tony obsahu na celý rok.

Posmeľte Vaše instagramové publikum, aby vytvorilo a zdieľalo vianočne tematický obsah a pridali k nemu relevantný hashtag, ktorý si pre Vašu kampaň vymyslíte. A taktiež zvážte odmenu, ktorú mu ponúknete. Pre pripravenie a spustenie kampane použite známy nástroj Iconosquare, ktorý Vám pomôže zvýšiť angažovanosť, naplánovať súťaž a moderovať odpovede.

Taktiež sa uistite, že od fanúšikov si rovno vyžiadate povolenie použiť ich fotky ďalej.

4. Zvýraznite doplnkové produkty

Veľa predajcov je trénovaných na prezentovanie takzvaných “perfect pairs”, a ukazujú zákazníkovi dva súvisiace produkty naraz. Ten, o ktorý má záujem a ten, ktorý ho dopĺňa.  Táto technika privádza vždy zvýšené predaje a funguje naozaj výborne.

Zvýraznite produkt s jeho doplnkom ako “perfektnú dvojicu” vo Vašom Instagram poste a pustite ju von v dokonale naštýlovanom dynamickom obrázku. Ukazovanie sekundárneho produktu nezvyšuje len šancu na zvýšenie predaja, ale taktiež vizuálne podporuje hlavný produkt, ktorý Vám ťahá celý predaj.

Mnoho zákazníkov miluje dávanie alebo prijímanie darčekových setov. Modrý diamant vyzerá oveľa lepšie na prsteni ako samotný, GoPro kamera je príťažlivejšia pokiaľ príde zo všetkými gadgetmi alebo je lepšie ak dostanete tablet rovno aj s púzdrom.

5. Povedzte o výpredajoch a zľavách

December je definitívne najdrahší mesiac v roku pre každého. Či už je to pre nakupujúceho alebo predajcu. Preto sa veľa pozornosti sústredí na výpredajové dni ako je Black Friday, kedy obidvaja môžu benefitovať z hromadných zliav.

Na generovanie konverzií a zvýšenie predaja treba použiť naozaj kvalitné fotky a obrázky a priamo v nich sa zmieniť o zľave alebo akcii. Pokojne pridajte aj zľavový kód alebo kupón a povedzte zákazníkovi kde a ako si ho môže uplatniť.

6. Použite Instagram reklamu

Instagram ads sú najlepšie práve počas vianočnej sezóny. Môže byť však ťažké zaujať diváka v záplave ostatných vianočne ladených obrázkov. Najlepšie je použiť takzvané carousel alebo video ady. Tie umožňujú ukázať viac produktov naraz a rozpovedať príbeh a nie je tajomstvom, že video v súčasnosti spôsobuje na sociálnych médiách naozaj silnú búrku.

 

Ak potrebujete pomôcť so správou sociálnych sietí, napíšte nám na office_sk@kremsa.com. Radi vám pomôžeme a poradíme.

Naše aktivity v oblasti správy sociálnych sietí nájdete na https://kremsa.sk/service/social-networks/.

 

 

 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia