Povedzme si teda, ako vytvoríte obsah, ktorý budú ľudia na sociálnych sieťach lajkovať, komentovať alebo aj zdieľať.
V prvom rade sa treba uistiť, že váš obsah je responzívny aj pre mobilné zariadenia. Inými slovami, ľahko a pohodlne si ho pozriete aj na mobile či tablete. Viac ako 70 % návštevnosti, ktorá pochádza zo sociálnych sietí, prichádza cez mobilné zariadenia. To znamená, že svoj obsah musíte optimalizovať pre mobilné prehliadače v každom smere. Uistite sa tiež, že fotky a obrázky ktoré zdieľate, sú prispôsobené prehliadaniu na mobiloch. Taktiež celý web, z ktorého zdieľate články a príspevky, by mal byť responzívny.
Keď „boostujete“ svoje posty, podporte len to, o čo už ľudia prejavili prvotný záujem. Neboostujte všetko a hlavne neboostujte to predtým, ako to ľudia začnú lajkovať, zdieľať a komentovať. Publikum je oveľa náchylnejšie zdieľať obsah, keď vidia, že oň prejavili záujem aj ostatní. Počkajte preto chvíľu, kým si za väčší dosah zaplatíte.
Spýtajte sa sami seba, či je váš obsah hodný zdieľania. Ak ani sami nie ste presvedčení o užitočnosti vášho obsahu, radšej ho ani nepublikujte. Aby ste sa uistili, že váš post ľudia ocenia a budú ho zdieľať, spýtajte sa, či je váš príspevok:
- zaujímavý,
- inšpiratívny,
- iný ako ostatné,
- dobre načasovaný,
- farebne zladený,
- ponúkajúci riešenie problému či naplnenie túžby.
Na záver už len uvedieme, že podľa štatistík má Twitter väčší page rank ako Facebook. To znamená, že zdieľanie príspevkov na Twitteri by malo pomôcť vášmu webu pre vyhľadávače viac, ako zdieľanie na Facebooku.
Nezanedbateľný je aj Google+, ktorý bol údajne vytvorený ako nástroj pre SEO. Čím viac „plusiek“ ste na ňom získali, tým viac považoval Google vašu webstránku za prínosnú.
Google však neustále mení algoritmy, ktoré vyhodnocujú relevantnosť vašich stránok a spätných odkazov, preto je otázne, do akej miery prispievajú odkazy zo sociálnych sietí v súčasnosti.