Ešte ku koncu minulého roku ohlásil Facebook novinku v podobe dynamických produktových adov, ktorými mal všetkých marketérov potešiť začiatkom tohto roka. Čas odvtedy uplynul veľmi rýchlo a v strede februára už prišlo ich spustenie. Určite stoja za povšimnutie pretože to je “big deal” pre všetkých, ktorí reklamujú viacej produktov pod jednou značkou.
Všetko to vychádza z novej možnosti reklamy a tou je multi-product ad. Tá umožňuje marketérom v rámci jednej reklamy ukázať viacero obrázkov. Po jej spustení začali inzerenti hlásiť neuveriteľné výsledky a my sme si všimli to isté. Ceny tejto reklamy klesli takmer trojnásobne a jej efektivita v promovaní produktu stúpla niekoľkonásobne. Dynamické produktové inzeráty dali multi-produktovým nové dimenzie. Umožňujú im dynamicky promovať každú položku v ich produktovom katalógu spôsobom: “správny produkt pre správnu osobu”. Inzerenti sú odteraz schopní používať jeden alebo viacej produktových inzerátov cez všetky zariadenia, na ktorých môžu používatelia interagovať so značkou a ich stránkou.
O čo vlastne ide? Doteraz mohli inzerenti manuálne vytvárať vlastné listy ľudí, ktorí pred tým navštívili ich stránku. Títo návštevníci mohli byť následne remarketovaní po dobu 180 dní, za ktorú boli uložení v liste. Toto je stále veľmi silný nástroj, avšak pre obchodníkov, ktorí majú tisícky produktov bolo neskutočne pracné vytvárať remarketingové listy pre každý produkt. Systém dynamických adov je postavený na pixeli, ktorý vie zistiť špecifické ID produktu, ktorý ste si pozerali na stránke alebo ste s ním iným spôsobom narábali. Výsledkom je, že môžete následne dynamicky ukazovať tento produkt niekomu, kto ho už pozeral a vyhýbate sa ukazovaniu iných produktov, o ktoré možno nemá ani záujem.
Príklad: Pozeráte si kávovar na stránke istého predajcu elektroniky. Ten Vás uloží do remarketingového listu a následne Vám na Facebooku zobrazuje svoje reklamy. Lenže Vám sa zobrazujú reklamy na telefóny alebo vysávače, o ktoré ste v skutočnosti nemali ani záujem. Teraz však predajca už dokáže zistiť na základe dynamického pixelu na jeho stránke, že ste si pozerali práve kávovar a spätne Vám dokáže priradiť reklamu len na kávovary.
Znie to fantasticky pre marketérov a možno hrôzostrašne pre tých, ktorí sú cieľové publikum. Každopádne to s dynamickými inzerátmi nie je také jednoduché a v súčasnosti je ich nastavenie k dispozícii len cez ich API a Power Editor, čo je pre bežného inzerenta takmer nepoužiteľné. Ich nastavenie vyžaduje technické a logické myslenie a taktiež developerskú skúsenosť. To Vám dáva zároveň aj výhodu v tom, že ak zainvestujete do tohto typu reklamy, postavíte sa mimo inzerujúcej masy a dáte svojim produktom výnimočnú príležitosť.
Kremsa Digital ako Facebook Marketing Partner má prístup do API Facebooku a taktiež robíme s inzerciou na profesionálnej úrovni, čiže dynamické a multi-produktové ady sú pre nás samozrejmosťou. Keď budete chcieť niečo špeciálne, viete že za nami s tým môžete prísť.