Kremsa Digital

Využite AR filtre pre váš brand. Získate náskok!

27.10.2020

Využite AR filtre pre váš brand. Získate náskok!

Rozšírená realita pomáha aj v marketingu. AR = Augmented Reality = už teraz mení marketingový svet a zvyšuje tak jeho efektívnosť viac ako kedykoľvek predtým. Vďaka novej technológii je AR prístupná firmám všetkých veľkostí, ako aj jednotlivcov. Neveríte? Znie to príliš dobre, než aby to bola pravda? Je to realita. Čítajte!

Marketing rozšírenej reality ponúka užívateľom a zákazníkom interaktívne zážitky. Suchá definícia je, že vkladá digitálne údaje do skutočného sveta, čo mení alebo zväčšuje priestor užívateľa.

Výhody AR filtrov

  • Silné budovanie značky
  • Interaktívna a pútavá zákaznícka skúsenosť
  • Okamžité informácie o produkte a službe
  • Virtuálne produkty typu vyskúšate
  • Obsah, ktorý sa dá upraviť
  • Pútavá call to action
  • Zvýšenie lojality zákazníkov
  • Analýza dát AR v reálnom čase
  • Interakcie, prekliknutia a konverzie

Čo na to Alpha

“Ľudia už experimentujú s rozšírenou realitou, aby vytvorili verziu vlastnej krásy,” hovorí známa influencerka Alpha. Tvrdí, že ak by mohla, svoje filtre by v reálnom živote aj nosila. „Je ťažké si predstaviť digitálny make-up na bežnej ulici, ale keďže ľudia trávia viac času so svojím druhým digitálnym JA, líčenie v rozšírenej realite dostáva celkom iné rozmery.“

Poukazuje na snahu vyrobiť okuliare a kontaktné šošovky AR, ktoré by mohli preniesť digitálny make-up do skutočného sveta. „Ľudí vždy fascinoval vzhľad. Je čoraz dôležitejší – vaša tvár je prvá vec, ktorú na sociálnych sieťach vidíte, je ako vaša značka. Chcem sa hrať s krásou a s tým, čo si ľudia dávajú na tvár. Je to o slobode a rozširovaní možností. Jedného dňa budeme môcť vidieť všetko v AR,” dodáva.

Kritici filtrov sociálnych médií uviedli, že AR filtre môžu viesť k zmenám psychiky, keď ľudia túžia vyzerať ako vylepšený digitálny obraz s bezchybnou pokožkou a obrovskými očami. Prieskum Americkej akadémie plastickej chirurgie z roku 2017 zistil, že 55% chirurgov uviedlo, že videli pacientov, ktorí požiadali o operáciu, aby na selfie fotkách alebo videách vyzerali lepšie.

Zdroj https://www.wired.co.uk/article/ines-alpha-digital-makeup

Ako využívať AR filter

V apríli 2019 sa Instagram pripojil k Snapchatu a všetkým sprístupnil softvér na vytváranie filtrov. Alpha verí, že čoskoro uvidíme explóziu nových filtrov, keď umelci, vývojári a značky vytvoria vlastné AR filtre, ktoré si budú môcť ľudia kedykoľvek vyskúšať. 

AR filtre boli obrovskou súčasťou rastu popularity aplikácií ako Snapchat a Instagram. V posledných rokoch sme zaznamenali veľký rozmach v používaní filtrov na propagáciu svojej značky alebo produktu. Vždy však existoval obmedzujúci faktor, ktorý spočíval v tom, že ste AR filtre museli využívať v konkrétnej aplikácii. Ak ste chceli tieto filtre vyskúšať naživo a v akcii, museli ste si aplikáciu najskôr stiahnuť do svojho smart zariadenia. Teraz sa však všetko zmenilo. Už appku nepotrebujete.

AR filter bez appky

Teraz môžu firmy, aj jednotlivci využívať svoj vlastný značkový AR filter. To znamená, že zákazníci môžu vyskúšať AR filter, ku ktorému majú rýchly a bezproblémový prístup na svojom štandardnom zariadení so systémom iOS alebo Android, a to všetko jednoducho v natívnom webovom prehliadači pomocou natívnej kamery telefónu. Nie je potrebné stiahnutie aplikácie, čo nepredstavuje takmer žiadnu prekážku, a teda zaručí následnú úspešnosť akejkoľvek kampane.

Výhody v marketingu

Ďalšou cennou výhodou použitia filtrov v rámci marketingovej kampane je to, že je k dispozícii kompletná sada analytických údajov o výkonnosti. Značky môžu získať bezpečný prístup k analytickému panelu, ktorý zobrazuje všetky klasické metriky výkonnosti webového prenosu – napríklad zobrazenia, jedinečných používateľov, čas na stránke a geografické umiestnenie. Prostredníctvom analýzy týchto údajov môžu značky lepšie vyhodnotiť charakteristiky správania svojich zákazníkov a návratnosť investícií akejkoľvek filtračnej kampane AR filtrov.

Chcete aj vy vlastný AR filter? Napíšte Ľubovi na lmisik@kremsa.com





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia