mabo.sk
Performance marketing
Spoločnosť Mabo vznikla v roku 1997 ako distribútor alkoholických nápojov. V roku 2008 sa Mabo, už ako stabilný partner pre profesionálnych GASTRO zákazníkov, rozhodlo spustiť online eshop aj pre maloobchodných zákazníkov. V roku 2015 nás mabo.sk oslovilo na pomoc s online predajom ich produktov.
Výzva
Eshop mabo.sk nemal dovtedy nasadený eCommerce ani žiadne iné meranie konverzií. Dôsledkom toho sme nemohli vykonať detailnú analýzu dát spojených s predajom cez eshop. Eshop zaznamenával aj napriek 7. rokom na trhu a cenám porovnateľným s konkurenciou, nízky predaj. Sales funnel na webstránke nebol optimalizovaný. 63% návštevnosti stránky pochádzalo z organického vyhľadávania na Googli a 30% z priamej návštevnosti stránky. Stránka vytvárala iba minimálny a necielený obsah. Najväčšou výzvou pre tento eshop boli a stále sú obmedzenia pri promovaní predaja alkoholických nápojov na rôznych online kanáloch, ako napríklad Google.
Riešenie
Ako prvé sme implementovali na stránku eCommerce a meracie kódy tak, aby sme mali možnosť identifikovať uskutočnené nákupy cez eshop. Definovali sme ďalšie merateľné ciele, ako vloženia produktu do košíka alebo čas strávený na stránke. Optimalizovali sme a presnejšie nastavili Google Analytics ako aj Google Search Console a Google Merchant Center. Optimalizovali sme sales funnel na stránke.
Po optimalizácii a nastaveniach prišlo na rad zvýšenie predaja. Pre klienta sme vytvorili online marketingovú stratégiu, v ktorej bola zahrnutá detailná analýza konkurencie, spôsob komunikácie a navrhovaný optimálny marketingový mix.
Nastavili sme online reklamné kampane podľa novej marketingovej stratégie cez viaceré kanály – Google, Facebook, Heureka, Pricemania, Bing. Začali sme cielene vytvárať nový obsah ako na sociálnych sieťach, tak aj na stránke mabo.sk, kde sme za týmto účelom vytvorili novú sekciu - blog.
Aktuálny stav
Po 2 rokoch starostlivosti o online reklamné kampane pre mabo.sk sa zvýšil predaj o 512% (prvý mesiac po začatí spolupráce s mabo.sk a implementácii meracieho kódu v porovnaní s posledným fakturačným mesiacom s rovnakým počtom dní). Návštevnosť na stránke sa zvýšila o 203%. Miera odchodov sa znížila o 15%.
Keďže kampane našich klientov neustále optimalizujeme a zlepšujeme, nie je tomu inak ani s Mabom. Za posledných 12 mesiacov sa predaj zvýšil o 144%, pričom miera konverzií narástla o neuveriteľných 16% (z 3% na 3,5%). Návštevnosť stránky sa zvýšila o 68%. Miera odchodov klesla o 5,4%.
Sumarizácia
Mabo je pre nás veľmi zaujímavý klient, nakoľko tu môžeme aplikovať množstvo rôznych online marketingových riešení. Komunikácia s klientom je bezproblémová a teší nás jeho otvorenosť voči novým nápadom a stratégiám. Výzvou je tiež obmedzený budget klienta, s ktorým musíme mesačne pracovať veľmi efektívne, aby sme maximalizovali prínos pre klienta. S eshopom mabo.sk máme vysoké ciele stať sa úplným lídrom na slovenskom trhu s predajom alkoholu online, a zatiaľ sa takýmto smerom aj úspešne uberáme.